Gå til innhold

Mei tai til nyfødt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en nydelig mei tai i posten for et par dager siden, og var veldig ivrig etter å bruke den.

Prøvde den i går, og det føltes ikke helt komfortabelt å ha den lille i. Stroppene var dessuten for korte til å først krysse på babyens rygg for deretter å knyttes fast på min rygg.

Jeg holder meg til bæresjalet enn så lenge - hvis ikke noen har noen gode tips som jeg ikke har fått med meg ?

Jeg lot babyens ben henge utenfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er 7 uke, ikkesant?

Mulig at det er bedre med froskestilling.

Jeg har en BabyHawk som jeg bruker til knøttet på 1 uke.

Da sitter hun i froskestilling oppi.

Dersom stroppene ikke er lange nok til å krysse og så knytte bak vil jeg anbefale å knytte midt på barnets rygg, der du normalt ellers ville lagt krysset:)

Skrevet

froskestilling hadde kanskje vært best??

ellers så syns jeg kanskje at bæresjal er best for de små, men jeg er ikke en såå erfaren bærer da:)

anbefaler å spørre på www.tettinntil.com/no

der kan de sakene sine:)

Skrevet

Ja, hun er 7 uker.

Jeg skal prøve å knytte over ryggen hennes, og se om det kjennes ok. Kroppen er liksom litt dinglete, og ikke så stiv enda, så det kjennes ut som hun ikke blir skikkelig støttet.

jeg skal ta en tur innom tettinntil i kveld, de kan sakene sine der, ja:-D

Bæresjalet er supert, men nå er vi i en mellomfase der hun ikke liker å bli klemt fast med hodet sitt under stoffet - og hun er ikke så sterk i nakken til å holde hodet sitt nok stabilt til å ha det "løst" :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...