mamman til juliprinsesse Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Noen som har erfaring?? Har hørt at dr.brown sine flasker er noe bedre når det gjelder dette med kolikk, men hvor mye bedre egentlig?? Avent kjører jo også på dette med anti kolikk på sine flasker.... og de er jo betratelig mye billigere da....
Mayla;) Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Dr. Brown er best av disse to synes jeg, og lillegutt klarte ikke å drikke av noen annet de første ukene. "Kolikk-patenten" til Avent er dårlig. MAM har også flasker med kolikkbunn (som funker) og de koster ca 30,- i de aller fleste Rema butikker Supre flasker, som du kan skru av bunnen på slik at du får vasket de skikkelig!
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg hadde en god del av avent flaskene, og de fungerte helt ok. Veldig greie å plukke rfa hverandre når de skal vsakes fordi det er få deler. Pga. jeg hadde flaskebarn som gjerne skitnet 8 - 10 flasker i døgnet tror jeg det rett og slett hadde tatt for mye tid med DR. Brown flaskene, men det er vel verdt om de er de eneste som fungerer. Ellers kjøpte vi en del MAM flasker, de fungerte også helt greit, minuset er at det blir flere deler med bunnen som må skrus ut og en gummiring som må tas ut hver gang de skal vaskes. Denne ringen er vanskelig å fjerne med fingrene så jeg bruker en pinsett når jeg tar den ut. Disse flaskene blir levert med hullstr. 2 iog det ble for stort for jenta vår de første månedene, fikk heller ikke kjøpt andre str. noen steder, men fant på Barnashus en gang vi var på ferie.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Når det gjelder Avent flaskene så kommer de største flaskene også med hullstr. 2 og det var for stort det også, men vi hadde mange av de minste flaskene og de kommer med hullstr. 1.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Har i hvertfall ikke hatt noen problemer med avent, så jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale dem. Men du må nok bare vente å se hva prinsessa di vil ha, for det er dessverre ikke slik at alle barn tar de flaskene foreldrene tenkte de skulle bruke. Enkelte av de små nøstene er riktig kresne, faktisk. Så bare prøv dere frem ;-)
mamman til juliprinsesse Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 Ja jeg har skjønt at de ikke tar alt :-) men jeg får dessverre ikke lov av min lege til å amme så jeg er jo avhengig av å ha en del flasker i hus fra dag1... vi kjøpte oss en sterilisator fra avent i går, noen av dere som vet om feks mam flaskene går oppi den? syns det er litt dumt å kjøpe inn dr.brown når de er så dyre hvis disse nadre er like bra. er dette med kolikk jeg tenker på. er det virkelig så stor forskjell på om barnet får kolikk eller ikke som det står på esken til avent? tenker på i forhold til amme og ikke amme. nå har jo ikke jeg noe valg uansett da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå