Gå til innhold

persona monitor. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker persona fertilitetsmonitor (egentlig som prevensjon i et par mnd før vi blir prøvere) Det er første syklusen jeg har begynt å bruke denne. Men for å kunne bruke persona må man jo ha sykluser på 23-35 dager. Vanligvis har jeg ganske regelmessige sykluser (ikke over 35 dager), men i dag er jeg på dag 36. Den har lyst grønt fra dag 27, og lyser fortsatt grønt i dag. Men i følge den må jeg jo trykke på m knappen. Men hvis jeg gjør det, blir jo dette feil i forhold til min syklus for jeg har jo ikke fått mensen enda. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker ikke jeg persona, men CB sin, og jeg ville bare fortsatt å teste. Det "verste" som kan skje er at denne syklusen blir feil ifht hvordan monitoren leser resultatene, men du sikrer i alle fall at neste syklus blir korrekt registerert ved i ikke trykke på m-knappen. Hvis du gjør det så starter du jo samtidig telling av neste syklus, noe som blir helt feil.

Er jo også greit å ha i bakhodet at man er gravid ;-)

Skrevet

Okey. takk for svar! da venter jeg med å trykke på m knappen til tr kommer (hvis den kommer). I og med at syklusen er over 35 dager har det jo blitt feil med de grønne dagene, og påliteligheten til persona som et prevensjonsmiddel blir jo redusert. men men...det er ikke så farlig, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...