3smånå Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei. Jeg er innom en tur fra bim 3. trimester for å forhøre meg litt hos dere som har født. Jeg er i dag nemlig 8 dager over termin, og begynner å bli litt engstelig for om det er heldig å gå så lenge over. Har ingen kynnere eller andre tegn på at noe er på gang. Er det noen andre her som har gått såpass lenge over tiden eventuelt lengre, som kan berolige meg litt?
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Jeg fikk 8 dager over. Hadde ingen forvarsler før vannet plutselig gikk, så ikke tenk på det at du fortsatt ikke kjenner noe. Det er heller ikke farlig å gå over. En termin er sjelden 100 %, men dersom alt er som normalt, mor og barn er friske så er det mange som blir satt igang først når de er 14-16 dager over. Dette fikk jeg beskjed om når jeg gikk og ventet. Når skal du på kontroll igjen da?
Mamsen87 :) Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg gikk fem dager over, så ikke fult så lenge som deg.. Fikk plutselig rier med to minutters mellomrom, ingen forvasler! Så dro rett på sykehuset.. 3 timer og et kvarter etterpå var verdens fineste gutt født!
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Heisann!! Jeg gikk 12 dager over med min frøken. Hadde ingen tegn på at ting var i gang før på 10'ende dagen (slimproppen hadde vel kanskje gått, men det var det). Så lenge du kjenner liv og føler deg fin så er det vel egentlig ingen ting i veien med å gå sånn en ganske lang stund, men de fleste sykehus har jo praksis på at du overtidskontrolleres og følges tett opp når du har gått 14 +/- dager over termin. Dersom du er bekymret må du for all del ikke være redd for å ringe føden og snakke med dem. Jeg trodd til slutt at jeg aldri kom til å føde, begynte å ta storvasken i ren kjedsomhet og på dag to med storvask begynte riene... skikkelig dårlige rier med null effekt, men da var jeg i hvert fall i gang. Kjenner en som har gått langt over med alle sine svangerskap og legene har konstantert at barna hennes rett og slett bare trenger lenger tid i magen. Prøv å slapp av, kose deg masse og få tiden til å gå med dårlige filmer, masse is, osv... Plutselig sitter du med en liten baby i armene! Lykke til!
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 jeg var også 8 dager over da jenta mi ble født.. hehe.. dagen før hadde jeg vaska trapp,ganger og bad og spist kjøttkaker til den store gullmedalje.. har tenkt mye i ettertid på at jeg hadde igrunn veldig "stramm" mage hele den dagen uten at jeg forsto det helt.. rart hvor godt jeg husker den siste dagen..
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har gått langt over begge gangene. Første gang ble jeg satt i gang 10 dager over, og andre gang startet det av seg selv 11 dager over. Er helt normalt. Kjente ingenting før fødselen startet andre gang...
ZZzZzzZ Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 16 dager over!!! Prøvde alt som var...men ingenting hjalp...han ville uansett ikke ut frivillig da...så endte med keisersnitt..
Minesmå:)+en til! Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Jeg gikk 14 dager over uten å kjenne noe før den 13.dagen da riene begynte. Du får smøre deg med tålmodighet! Lykke til!
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 6 dager over med nr 1, og 15 dager over med nr 2.. Måtte settes igang tre ganger med nr 2 før hun ville ut!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Jeg gikk 10 dager over med min første. Kjente ingenting i det heletatt før jeg var 8 dager over, da skjedde det masse;) De sier at det ikke er noen fare med overtid før man passerer 14 dager og man blir da vurdert for igangsetting. Jeg ønsker deg lykke til med meget nært forestående fødsel, snart er du mamma!
3smånå Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2008 Hei igjen! Tusen takk for svar! Jeg føler meg mye mer beroliget nå som jeg ser at det er mange som har vært i samme situasjon som meg. Jordmor har bestilt overtidskontroll til meg på sykehuset 14 dager over termin, så jeg får nok en grundig vurdering da om jeg ikke har født før. Jeg får bare smøre meg med tolmodighet og nyte det fine været så lenge!
lillemorell Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 gikk 17 dager over,og ble satt igang fordi ingenting skjedde.alt var bra inne i magen, men de valgte å sette meg på drypp p.g.a. hvor langt jeg var "over". 3t. senere fikk jeg min 1`ste sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå