Gå til innhold

Hørte ikke etter hjertelyd på ul ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier man ikke å gjøre det? Jeg tenkte ikke over det der jeg lå, var så fokusert på den lille babyen som sprellet på skjermen. .. Men i ettertid lurer jeg på om hun kanskje rett og slett glemte noe viktig ved å ikke høre den? Eller er det nok å se at hjertet slår som normalt?

Jeg har enda ikke hørt hjerelyd på verken kontroller eller UL, så nå synes jeg det er på tide snart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke fått høre hjertelyd ennå, men har sett at det slår på ul.

Jeg er 15+0 i dag. Jeg tror legen glemte å høre etter hjertefrekvensen, og jeg glemte å spørre også...

Har alltid fått vite antall slag på kontrollene forrige graviditeter, men ennå ikke fått vite denne gangen.

Det ble heller ikke skrevet ned i helsekortet...får huske å spørre neste gang! :)

Skrevet

De hørte ikke på hjertet på min UL i uke 13 eller i uke 18 heller. Men hører det hos JM hver gang.

Skrevet

Det er ikkje vanleg å høyra etter hjertelyd på UL - då ser ein jo hjertet som beveger seg på skjermen. Ultralydteknikaren ville sagt frå om det såg ut som det ikkje slo, så du kan slappa godt av.

Eg høyrte ikkje hjertelyd før på første jm-kontroll i veke 20. Er 23+6 no.

Skrevet

Jeg hørte det heller ikke på UL, men man ser jo hjertet slår;) Fikk høre det hos jormor på neste kontroll deretter;)

Skrevet

jeg fikk høre hjertelyden helt i starten av UL-kontrollen, så skrudde jordmoren av lyden etterhvert. Lettere å få med seg hva som blir sagt under undersøkelsen da, jeg hadde nok ikke fått med meg så mye, dersom jeg ble liggende å høre hjerteslagene til den lille i magen hele tiden, jeg så jo at hjerte slo, og armer og bein gikk i hundreogti :-)

Skrevet

Jeg fikk ikke høre hjertelyd før uke 22 hos JM.. men det skal sies at jeg har vært på UL endel fler ganger enn det som er normalt, så vi har jo sett at hjertet har slått fint :)

Skrevet

Jeg hørte heller ikke hjertet på UL, men jeg så jo at det slo som bare det. :)

Skrevet

du får ikke høre hjerte på ul, men de ser at det slår som det skal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...