Inga Bling Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Som jeg arver etter min svigermor. Og jeg kaster meg med liv og lyst over Brita Blomquist sin spalte med leserinnlegg, for der skriver nemlig bestemødrene til skravlerne inn. Følgende ting skal da altså være: Ikke klesvask ute på en søndag Ikke klesvask ute på en helligdag Ikke klessnor på baksiden av huset, det sjenerer naboen Undertøy henger innerst på snoren sånn at ikke noen ser det Lange benklær henger med bena samlet sånn at ingen ser skrittet Dame og herreundertøy skal ikke henge sammen (kan de parre seg?)
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Allers er et fryktelig dårlig ukeblad! Jeg liker Norsk Ukeblad - myyyye bedre. Det har jeg i alle år lest hos min oldemor, og er det eneste ukebladet jeg en sjelden gang kan finne på å kjøpe meg selv (men mest leser jeg det hos henne...) =p Da lærer du mye mer enn ting om klesvask. Klesvask er dritt uansett - og på søndager orker jeg ikke å gjøre det. Vi er jo praktisk talt et kristent land da - så det er jo en fin tradisjon å overholde... Hvorvidt det er nødvendig er noe annet. Dritt hvis naboen blir kvalm da. Henger det alltid ytterst fordi det er så sexy det undertøyet! Skrittet er jo det eneste jeg har å komme med... Det skal ikke henge sammen fordi dameundertøy er mye finere!
Dronningen! Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Åååå, var der Allers bestemor leste da hun instruerte meg i klesopphenging?? Men egentlig skjønner jeg godt at trusene hennes skulle henge innerst, det hadde vært store muligheter for at vinden hadde tatt tak i spinnakereren hennes og flyttet hele tørkestativet. Hadde en nabo en gang med psykiatriske problemer... vi merket godt når han var på vei inn i en psykose - alt tøyet ble knytt fast på snora i mangel på klesklyper!!
Inga Bling Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Søren det punktet glemte jeg. Ingen klyper på snora når man ikke har vask ute, da skal klypene ligge pent i klypeposen sin, ellers har man et rotete hjem må vite.
Anne-B. Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Hahahaa, så festlig! Jeg kjøper familien av og til, når jeg ser en fin strikkeoppskrift.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Veit du hva, jeg har dette i sjela fra barndommen, gammal jæl på landet antakelig - og hadde jeg bodd sånn til at jeg hadde uteklesvask, og ikke bare hadde unge naboer, hadde jeg antakelig respektert det også, det med søn- og helligdager. Ellers henger jeg klessnora hvor jeg vil, og elsker å vaske, og synes klesvask på snor/stativ ute er hyggelig uansett dag. Men ikke med naboer som minna meg om bestemoren min og venninnene hennes, det hadde jeg ikke ønsket. Hva er lange benklær? Jeg er lett-psykotisk på klessnor og henger i vakker orden, etter farge og med pensida ut. Herreklær har ingen penside så de kan godt henge innerst. Ellers, Siklis, synes jeg din kommentar om at skrittet er det eneste som er der var kostelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå