Gå til innhold

Bade nær fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke de lure artiklene og linkene her inne som sier om jeg kan bade eller ikke. Noen som vet hvor de er? Eller kjenner til om vi kan bade i sommer - basseng, sjøen, badekar etc. Og hvor nærme fødsel man kan bade?

Hilsen varm badenymfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 2 dager til termin og har badet i sjø hele siste uka, til og med i går. I dag er det overskyet og noe kjøligere, men blir det varmt i morgen og fødsel ikke er i gang, hopper jeg i sjøen igjen!!:)

Må benytte sjansen, blir satt i gang på torsdag og da er det slutt på bading for en stund, uansett utetemp.....

Skrevet

Så bra :) Kos deg i sjøen i morgen - og lykke til med fødsel :):)

Skrevet

Så bra! Jeg har termin på torsdag og hadde tenkt meg en tur i sjøen i dag. Men en venninde av meg sa at jeg ikke kunne bade pga fare for innfeksjon. Dette hadde hun fått beskjed om på rikshospitalet. Hun mente man aldri kunne være sikker på om vannet hadde gått.... og dersom det er åpent inn til babis kan den være utsatt for infeksjonsfare... Hun sa hun ble frarådet å bade på ferie i fjor da hun var 8 mnd på vei av rikshospitalet.

Jeg ble litt irritert fordi jordmoren min sa til meg at dersom vannet går, vil man lekke litt hele tiden: altså man må bruke bind. Ikke mye lekking her i gådern altså! Så jeg vurderer sterkt å bade. Nå er det ikke like mye sol i dag, men neste gang det er sol tror jeg at jeg kommer til å bade.

Synes det er forferdelig med så mye kontrainfo fra instanser som man burde stole på. Men siden jordmor på helsestasjon og jordmor på riksen sier to helt forskjellige ting får man vel bruke sin egen sunne fornuft!

Men har vannet gått skal man ikke bade! (tror jeg da...)

Skrevet

Smelter vekk i varmen!, og har drømt om et forfriskende bad i fjorden i en uke nå. Men trodde det var fare for infeksjon så jeg har holdt meg til vassing.....Har jeg misforstått? Er det likevel greit å bade i fjorden? Har forstått det slik at slimproppen kan ha gått uten å vite/skjønne det, og da er det vel ikke så lurt med en dukkert? Er selv 4 dager over termin.

Skrevet

man skal ikke bade når man har 1 mnd igjen til termin,pga innfeksjons faren...

Skrevet

Jeg går på bassengtrening for gravide med bekkenløsning på sykehuset. Vi har fått beskjed at vi kan bade helt frem til vi føder eller vannet går. Så tror nok trygt du kan kose deg i sjøen:-)

Skrevet

Å bade i basseng blir noe helt annet, enn å bade i sjøen..

Skrevet

Så det er greit å bade i basseng frem til vannet går? Men ikke i sjøen?

Skrevet

Tror nesten en skal gå etter hva ens egen jordmor sier jeg. Har en cm åpning og litt av slimprppen har gått, men ble rådet av min jordmor i dag til å ta en dukkert for å kjøle meg ned i varmen. Siden du ikke har muligheten på lenge når babyen har kommet, sa hun.

Så jeg stoler på det hun sier jeg.

Er litt synd og ikke minst vanskelig å vite, siden det verserer så mange forskjellige beskjeder, men som en annen sa her inne, så er det ens egen jordmor/lege som kjenner en best, så råder dere til å lytte til disse.

Unner dere alle en dukkert i denne vanvittige varmen...

Skrevet

Høres ut som en god plan, Frida__

Jeg skal ut på Bygdø etter jobb i dag!

Skrevet

Jeg ringte føden igår og spurte om dette... Siden jeg har 3 cm åpning så lurte jeg på om infeksjonsfaren var der. Men hun jordmora sa at det kun var hvis vannet hadde gått at det var stor infeksjonsfare.

Så jeg bada i går....

Skrevet

Takk for den, Fødeklar! Da skal jeg bade så fort jeg får muligheten!

Ang basseng/sjøen: jeg kan da ikke tenke meg at det er større infeksjonsfare i sjøen enn i basseng? Jeg har opp gjennom årene fått masse øreinfeksjoner av å bade i basseng fordi jeg har trange øreganger, aldri fått det av å bade i sjøen. I sjøen er det jo også saltvann som er mer naturlig å bade i enn klorvann. Men det er jo bare noe jeg tror da....

Skrevet

Her jeg bor er det ikke noe saltvann.. Infeksjonsfaren øker jo langt utti svangerskapet. Men om man bader med 5 cm åpning å har hatt vannavgang så betyr jo ikke det at man får infeksjoner. Så valget kan man jo ta selv, det er jo slik med alt vi helst ikke skal spise, gjøre osv..

Men hvis man får infeksjon da, så var det kanskje dumt å bade alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...