Gjest Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Håret mitt flisar seg/ deler seg sånn no for tida!! Kva kan ein gjere for å forhindre dette? Hjelper det å klippe seg? Føler eg har stussa og stussa håret til inga nytte. Noko eg manglar sidan håret oppførere seg slik? Eg blir sprø av dette snart. Så litt hjelp hadde eg satt stor pris på!!
ChellBell - har født! Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Det er ikke så mye som hjelper mot flisete hår annet enn å klippe vekk flisene. Et flisete hår vil flise seg desto mer - så hvis du får vekk tuppene og kjører på med hårkur (fra salonger) så kan det hjelpe Jeg klipper tuppene sikkert hver 3. mnd og bruker hårkur 1-2 ganger i uken. Det gjør susen!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Er enig med Chellbell her, at det eneste som funker er à stusse hàret regelmessig, kanskje et par cm hver 3 mnd. Hàrkurer forebygger flisete tupper, og gjòr hàret mykere og friskere. Selv har jeg brukt kerastase sin hàrkur, og den gjorde susen for mitt hàr! Jeg striper det, og har tykt,grovt hàr, men med denne hàrkureren ble hàret mye glattere. Du kan ogsà kjòpe serum pà frisòrsalonger, dette pàfòrer du i tuppene. Det beskytter hàret! Hvis du fòner hàret eller glatter det ut mye, bòr du bruke beskyttelse mot det.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Åh! Tusen takk for svar! Om eg finner ein hårkur som verkar bra, så skal eg kjøpe til helga;) Enn så lenge får eg stusse vidare:P
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Enig med de andre som svarer deg; saks er det eneste som tar vekk flisene. Kan kanskje være lurt å klippe et par cm over der håret ditt begynner å flise seg. På den måten er du sikker på at alle flisene er vekke, og det blir lettere å holde det ved like med regelmessig stussing og hårkurer. Hvis du i tillegg har mange "småhår", kan frisøren din klippe disse også, ved at h*n tvinner håret ditt og stusser det som stikker ut. Ikke alle gjør dette automatisk, så det kan du evt. spørre om. Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå