Ragdoll Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Koser dere i såfall betraktelig mindre med den, eller like mye som før? Alle sier til meg at jeg at jeg må holde meg unna den nå.. Men jeg greier den ikke.. Den er så kosete og snill og ikke så ofte ute.. Gjør dette noe?
MintCondition Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Har katt, og hadde også i forrige svangerskap. Hvorfor skal du holde deg unna katta? Hva tror du skjer? Det er jo helt meningsløst...regner med at du pleier å vaske hendene etter å ha klappet katten uansett. Regner med folk tror du kan få toxo av å klappe katten, det medfører altså ikke riktighet..
sorlandet Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Kos med katta du! Har hørt at man skal være forsiktig med fremmede katter, spesielt i utlandet, da vi ikke er vant til bakteriefloraen der. Har også katt som jeg koser masse med, men lar mannen skifte kattesand. (Hadde nok tatt den selv dersom jeg hadde vært alene.. men deilig å slippe:)
Ragdoll Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror ikke det skjer noe selv.. Men når alle "bedrevitere" og gamle kjerringer i familien som har født før begynner med den pratingen så blir jeg nervøs "nå må du passe på å ikke være oppi katten for mye!" "nå må du ikke bære tungt, da kan du miste det!" "nå må du ikke hause for mye!" jeg blir galen. Så ville bare vite om det var flere her som hadde katt, og se om det virkelig er sååå nøye som de sitter å sier til meg
Ragdoll Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Tusen takk! Mannen min har også fått ansvaret med doen, den rører jeg iallefall ikke, med mindre jeg også må!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Ja, vi har katt, og pus er like velkommen til kosestund på sofaen nå som før jeg ble gravid Er veldig påpasselig med å vaske hender etter å ha klappet henne og sånn da, men er ikke hysterisk heller. Det er faktisk veldig få katter i Norge som er smittebærere av toxoplasmose, og du må vel nesten sleike i deg kattebæsj (eerk..) for å bli smittet, så ikke bekymre deg
Ragdoll Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2008 Hehehe.. Sleike kattbæsj har jeg ikke gjort hittil, får prøve å slappe mer av. Men må innrømme jeg blir like irritert hver gang folk begynner med hva jeg skal og ikke skal gjøre..!
Hipponoia Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Er det med vilje du har skrevet pysekatt? For min pusekatt er en skikkelig pysekatt! Hehehe... Så jeg må jo bare si at ja, det har jeg... Jeg tømmer ikke doen hennes, men ellers koser jeg med henne. Vasker meg på hendene etter jeg har klappet og alltid før jeg spiser. Leste en morsom artikkel som het noe sånt som : "Nei, jeg skal ikke spise rå katte med jord på", eller noe sånt.Dumt jeg ikke husker det. Der sto det at mange tror det er katta som er den største faren for å få toxoplamose, men det er det jo ikke. Og det sto at veldig mange av dem som var redd for å klappe katter innrømte de smakte på den rå kjøttkakefarsen... Det er jo ikke noe bedre det...
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Dersom du er bekymra for smitte, kjøp sånn desinfeksjonssprit! Servietter eller gel. Og dersom du MÅ ta doen en gang eller to, ha engangshansker liggende i en skuff, bare i tilfelle, og vær nøye med håndvasken, så tviler jeg på at noe går galt:) Jeg har også pus, og venter nå nr, 2. Har dessverre blitt mindre kos, men ikke pga toxo.. Min er skogskatt, og han har en drøss med flått i pelsen når han kommer inn, og det får jeg HETTA av!!! (har en liten flått-fobi kan en si;) ) Har en del dårlig samvittighet for at stakkaren ikke får så mye kos lenger, men nå strekker verken energi eller tiden til:) Kommer seg vel når gulla blir større og kan bidra med kosen? Dessuten er ikke min verdens mest kosete pus heller:)
AO3 Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har tre katter, og koser selvsagt like mye med dem som før! De som sier at man skal unngå katter, har tydeligvis ikke satt seg inn i hvordan toxoplasmose smitter i det hele tatt. Skremselspropaganda, alt sammen! Få noen andre til å tømme dokassen, evt bruk hansker, og ha generelt normalt god håndhygiene. Hilsen meg, som er dyrlege med legesamboer, katteoppdretter, toxo negativ og gravid!
AO3 Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Hella: Forresten, be om en resept på Frontline til katten din, så blir det forhåpentligvis mindre flått...
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Han har fått det, men han har likevel løse flått i pelsen... Og det er jo egentlig værre enn de faste..Hærjer i skogen denne karen her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå