Gå til innhold

Forbannede NAV-og trege, nedlatende saksbehandlere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte inn søknaden til engangsstønaden i uke 26+1-fikk ikke levre den før. Ringte i forrige uke og etterlyste pengene, og etterr tre forskjellige mennesker-og ett nytt telefonnummer fikk jeg beskjed om at jeg skulle få dem denne uka. Er 28+0 i dag-og skulle jo hatt dem i forige uke!! den er nesten grei, men hvem er det som har fortalt menneskene som jobber der, at det er greit å være skikkelig drittal og nedlatende til folk????? jeg spurte om hun kune si om de kom i begynnelsen eller slutten. svar: nei, det vet vel ikke jeg noe om , du får nå være glad du får dem da. jævla hurpe...

Sur og hormonell i dag, så jeg skal gå ned dit og stå der til de er overført. ikke plukke gravide damer med temperament på nesa når det er så varmt som nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet i 8 eller 9 uker på engangsstønaden, søkte i uke 26 som deg, så lykke til sier bare jeg..

Skrevet

Hei du!

Jeg måtte bare svare deg, da jeg vet godt hvordan NAV kan være!

Jeg ble sykemeldt i november og har vøært det siden (100% og 50 n%). Og ikke EN gang har de klart å få lønna (sykempengene) mi riktig! Da jeg flytta NAV i februar tok det heeeelt av! Ikke fikk jeg penger, og EN mnd på overtid klarte de å få frem at de hadde nok mistet den grønne delen av sykemeldingen!!!! Men en unskyldning ååå neeeidaaa! Så siste lønna jeg skulle få fikk jeg bare halvparten, og etter timer på telefonen og nedlatende sure saksbehandlere viser det seg at de jaggu meg har mistet den igjen.... Men de får det fortsatt til å føles som om det er min skyld!!!!! Fikk nå pengene to uker eter jeg skulle ha dem, og man skulle tro det var deres penger man tok. For n¨r de sitter der å skjeller meg ut for at de har mistet sykemeldingen og det i tillegg er snakk om 8000 kroner, ja nei da er detg bare å ta av seg hatten for NAV!

Jeg sendte og en klagemail til mnitt NAV kontor bla. angående hvordan man blir behandlet der. Hvorpå jeg fikk svar fra min saksbehandler som er ei real hurpe, og hun gir da MEG skylden. Og er skikkelig nedlatende. OG FORTSATT INGEN UNSKYLDNING!!!!!

Så jeg føler med deg!!!!!

Dette bla da veldig langt, men kjente frustrasjonen snike seg innpå...

Ha en fin dag:)

Skrevet

8-9 uker??? oj..Så lenge har jeg ikke mulighet til å vente.. Rart egentlig, at den etaten som skulle bli den mest organiserte, med fornøyde brukere og alt på g gikk så elegant rett vest.. skjønner at det må jo en viss justering til når det er tre etater som slås sammen, men-omtrent samtlige av de jeg har snakket med i vennekrets etc, har enten fått rotet bort dagpengepapirer, levert egenerklæringen påå overgangsstønaden-for så å få beskjed om at den ikke er registrert, mistet sykemeldinger, you name it... er ikke overimponert nei. Også synes jeg at de som eer ansatt innen nav burde få seg et kundebehandlingskurs..

Gi unnskyldninger tror jeg de mener fører til den sikre død-de tar jo aldri feil, da må de jo være menneskelige. Ser jeg dro alle over en kam her, det var ikke helt meningen, det fins jo de som er ok og, de bare gjemmer seg godt..

Skrevet

Du som ventet i 8-9 uker, hvilket kontor hører du til? jeg hører til steinkjer, men alle utbetalingssakene her blir sendt til levanger. nok et glimrende eksempel på systemet i praksis..

Skrevet

Husker når jeg gikk sykmeldt for hyperemesis, sykmeldingene mine var ikke for hele måneden, så jeg måtte levere for de siste dagene etter utbetalingen var gjort klar. Da måtte de føre den manuelt. Stakkars mennesker...

Og når de da brukte litt tid ringte jo jeg og spurte etter pengene mine, hvorpå jeg får svar at "joda, de er klare"; han måtte bare finne noen som kunne overføre dem.... Når jeg da spør hvor lang tid dette tar fikk jeg beskjed om at det "er jo bare for 4 dager da..."

Han fikk kjapt tilbake at han tjente sikkert bra, men for meg var 2000,- greit å få på konto, jeg skulle jo ha penger å leve for også, ikke bare de som skulle dekke regninger.

Noen av de som jobber på NAV skulle aldri hatt med kundebehandling å gjøre. Det er jo virkelig ikke moro å ringe for å etterlyse pengene sine, penger man faktisk har krav på!

Skrevet

Huff, skjønner hva du mener med at NAV er helt høl i hue...

Da jeg søkte om engangsstønad, gikk det faktisk ganske så fort før pengene var inne, litt over en uke faktisk, så der har jeg ikke noe og klage på ihvertfall..

Men jeg går på attføring, og da jeg i helgen leverte meldekortet mitt, så gjorde jeg det på vanlig måte, og da jeg sjekket det på min side nå i sta så sto det ferdig beregnet, kr 0,-.......

Ble forbannet, for jeg må jo ha inn penger jeg å, og da jeg var og snakket med saksbehandler for en mnd tid siden, sa hun at jeg skulle få attføringspenger ut juni, også måtte jeg ha 6 ukers permisjon, da jeg ikke får penger, og det er greit det, for da har jeg jo fått engangsstønaden for den perioden. Men etter det skulle jeg over på rehab penger. Men da jeg snakket med forvaltningen på NAV nå for og spore opp de pengene jeg skulle hatt i morgen, sa han at jeg ikke får penger etter 12. juni, og etter det viste ikke han, fordi jeg da måtte ut i permisjon.

Hvorfor sier de ikke det samme?? Det er jo så mange foskjellige versjoner ute og går, så blir nesten gal.

Men de skal få ett besøk av meg de nærmeste dagene, så jeg får ett klart svar, blir så forbannet over at de bare kan gjøre som de vil, og ikke det de sier.....

Skrevet

SOlkira. jeg hører også til steinkjer. og som med din søknad var det med min. ble noe kluss der. men jeg holdt på mitt og satt leeeeenge i telefonen for å få rettet på det. da viste det seg at de bare ikke hadde fått konto nr mitt.. noe jeg var der nede og spurte om når jeg skulle fylle ut søknaden. HVOR SKAL JEG SKRIVE NED `KONTONR MTT?*??? neida, det er ikke nødvendig det, for du har barnetrygd fra før av, så det har vi her på vår database. men neida.. hu dama som jeg kom i kontakt med etter mange ukers venting, påsto at de mangla bare kontonr. med svarte f***, kan de aldri ringe opp en person når de mangler noe??? å så frekk. de er jo helt innkompetente der nede, skulle tro de var ufaglærte som jobbet der på tiltak fra netopp NAV. han mannen som er der, kunne ikke hjelpe meg å kopiere et ark en gang. så jeg skjønner at du blir irritert.

Skrevet

jeg skrev opp kontonummeret mitt. men -da jeg ringte dit første gangen, fikk jeg en lettere forvirret fyr på tråden som kunne fortelle meg det at jeg hadde jo fått barnetrygda(?)!! var jo ikke akkurat den jeg lurte på da..så sa han at jammen, småbarnstillegget har du ikke krav på lenger, siden sønnen din har fylt tre? vet det-var heller ikke det jeg spurte etter. da kom det veldig forsiktig: du, hva er det egentlig du lurer på? er det mulig...

Skrevet

nei de er helt idioter der nede. skjønner bare ikke hvorfor de jobber der, når de faktisk ikke har peiling på en dritt!!!

Skrevet

Skal gå meg en tur dit etterpå, og få dem til å ordne dette. er litt blakk her, kan man si, heldigvis fikk jeg ordna vogn og alt sånt-men hadde vært greit med mat også.

Skrevet

Skremmende dette! Har selv hatt MYE trøbbel med denne gjengen!

Så da tenker jeg, hvis du hadde fått samme behandlig i en butikk, hadde vedkommende fått sparken ganske kjapt og/eller butikken hadde rett og slett konka pga dårlig og manglende service!!!! Selvfølgelig hadde vi gått til konkurrenten og fått den behandlinga vi har krav på.

Dette er jo rett og slett ikke akseptabelt! Synd NAV ikke har noen konkurrent...

Skrevet

men ifølge NAV selv, så er jo ikke dette et problem, de forstår ikke kritikken. men når eksempel på eksempel kommer frem, tyder dette jo på at det ikke lenger er noe unntak som bekrefter regelen-dårlig service er blitt gjennomgangstonen. og det kan vel i grunn ikke velferdsstaten norge være bekjent av? når skal de ta litt selvkritikk, og gjøre sitt beste for å gjennomføre jobben på best mulig måte for brukerne?

Skrevet

Føler meg kjempeheldig jeg nå, har ikke hatt større problemer med mitt lokale NAV-kontor så langt. Har blitt tatt imot av hyggelige mennesker hver gang, og aldri vært noe kluss med sykepengene. Blir jo spennende å se om foreldrepengene kommer like smertefritt:) Eneste jeg har å klage på, var at en av saksbehandlerne påsto at far ikke kunne ta mer permisjon enn fedrekvoten, altså seks uker, resten av permisjonstiden er forbeholdt mor sa hun....men det står klart og tydelig på NAVs egne sider at 9 uker er forbeholdt mor, 6 til far og resten kan deles mellom foreldrene...go figure:)

Skrevet

Men så knall at det faktisk finnes ok kontorer! send over et par saksbehandlere denne veien da.. Uff, blir mye klaging her nå, men blir så stressa av dette her. For å ta situasjonen som den er nå: har alt av utstyr til bebisen, men er på etterskudd med barnehageregning og husleie-siden vi trengerr mat i ny og ne. har snille huseiere som har sagt at jeg betaler når jeg har mulighet, barnehagen får jeg ordna når engangsstønaden kommer. men det sliter sånn på psyken å gå sånn, sørger for at de andre ungene har det de trenger, men for tida nå så blir det til at jeg går på minus når det gjelder mat og energi. er fullstendig klar over at dette ikke er nav sitt ansvar, så den er grei. litt trasig periode nå, bare, og har tolv uker igjen til termin, men med dette stresset risikerer jeg vel å få babyen for tidlig. mulig dette skulle ligget på et annet forum, men må bare få frest ut nå. vet jo at det ordner seg, men sitter altså her med verdens svarteste samvittighet overfor ungene, er alenemamma, og føler at jeg gjør verdens jævligste jobb som mor. ikke kan jeg ta dette med venninner heller, siden de er på et litt annet plan enn meg. og familien bor for langt unna til at jeg kan be om avlstning der, pappaene i bildet her har jo samvær, og ære være dem for det, men nå er jeg helt på felgen sliten og skulle nesten ønske noe skjedde så jeg kunne bli lagt inn og få hjelp her..slappa av litt, men s noen tok seg av ungene. fy for et monster jeg er.. sorry klaginga, men nå måtte det ut..

Skrevet

var visst ikke helt ferdig.. i tillegg klarer jeg ikke si fra når vennene mine kommer med sine problemer til meg, enten det nå gjelder alkoholiserte vordende pappaer, eller andre ting. blir sittende og høre på, og trøste mens det verker i meg etter å hyle hold kjeft!!! bah..

Skrevet

Solkira:

Jeg hører til et av kontorene i Oslo. Det skal sies at jeg hadde glemt ¨å fylle inn kontonummer på søknaden, (Dette ettersendte jeg få dager etterpå.) og selv om jeg visste jeg måtte legge ved kopi av helsekort var det ingen som hadde fortalt med at dette måtte være oppdatert etter uke 26. (Dette står det ingenting om på NAV sine sider, fant det ut selv etter å ha søkt her på forumene og lest om andre med engangsstønad-problemer.) Ringte dem etter 4 uker og fikk da beskjed om at søknaden ikke var behandlet. Sendte da like så godt inn en ny søknad, med oppdaterte papirer. Etter 2 uker til med venting (6 uker tilsammen) fikk jeg brev om at jeg måtte sende inn kontonummer og oppdatert helsekort. Men da hadde jeg allerede funnet ut av ting selv og sendt inn den nye søknaden for lenge siden og fikk pengene etter ca. 3 uker. 9 uker tilsammen. Helt vanvittig, ihvertfall det at de brukte 6 uker på den første søknaden.. Vet alt om hvor stressende dette er da lånekassen i tillegg brukte lengst mulig tid på å behandle søknaden min dette semesteret. Hadde heldigvis samboer som stilte opp og snille foreldre som støttet til det ordnet seg. Så nå er alt utstyr kjøpt inn og økonomien er god. :)

Skrevet

Må bare sende deg en klem, Solkira...håper virkelig NAV ordner opp snart så du kan slappe mere av sånn at den lille holder seg i magen så lenge som mulig. Lykke til, vennen;)

Skrevet

du har rett på de pengene når du er fullgodt 26 uker. det fikk jeg beskjed om når jeg søkte. jeg søkte nå når jeg nesten var 26 uker på vei og nå er jeg snart 28 uker og jeg skal få pengene mine nå løpet av uka. du må purre på de.

Skrevet

anna røverdatter. mitt helsekort var ikke opdatert etter uke 26. synes det var rart at du måtte ha det. trodde det var nok med et bevis på at en var gravid jeg. hmm..

Skrevet

Hei solkira. Jeg hører til Stjørdal, og der er det også bare tull med engangsstønaden. Får ikke levert før passert uke 26, og da med legeerklaring på at du har passert. Hadde en lang diskusjon med sure saksbehandlere på nav, og kjenner meg godt igjen. Det er nå gått bare en uke siden jeg leverte, men regner ikke med å se noe til pengene enda, for jeg fikk klar beskjed om at det de bestremte hvem som fikk pengene tidleig eller sent i sv. skapet.

Det jeg stusser på er at vi var i kontakt med de andre nav-kontorene i innherred ang dette, og på Steinkjer sa de at de tok inn søknader fra uke 23, og skrev et midlertidig vedtak, for så å betale det ut i uke 26. Han vi snakka med var veldig grei, og skjønte ikke hva de holdt på med på Stjørdal.

Lykke til videre med å krangle med nav

Skrevet

Jeg føler så med deg år det gjelder nav, merker jeg koker bare jeg ser navnet nav...

Men jeg leverte søknad om engangstønad i uke 26 og fikk beskjed om at det tok 1 uke.

Når det var gått nesten 2 uker singte jeg og ei sur megge svarte meg og sa at det tok lang tid og behandle en sånn søknad...

Jeg ringte igjen dagen etter og igjen og da var det ei anna som sa at de pengene var rett rundt hjørnet.

Jeg ventet og ventet og ingen penger kom.

Over 5 uker tok det før jeg fikk pengene og enda mer irritert blei jeg da de blei sendt på utbetalingskort i posten pga nav hadde gjort en feil...

Håper det ordner seg for deg snart og masse lykke til....

Klem

Skrevet

Hei!

Er lønnsmottaker og selvstendig næringsdrivende med en haug arbeidsgivere og oppdragsgivere. Håpløst å fylle ut alle skjemaer!

Men, gleder meg over en fin saksbehandler som ser poenget mitt: Her trenger jeg hjelp for å få det riktig! Har hatt et møte med henne og har hennes direktenr og beskjed om å ringe når jeg står fast.

Riktignok har hun ikke alle svar når jeg spør, men hun sjekker det ut og ringer meg opp igjen. Det synes jeg er ganske imponerende, faktisk.

Håper at alt går i orden..

Lykke til med papirmølla alle sammen!

Skrevet

denne tråden burde vært sendt til NAV sentralt ; )

Skrevet

Enig mams31;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...