Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Det er virkelig ikke bra å ruse seg i det hele tatt. Det er ikke selve rusen som er så farlig når dere røyker, men tilstanden etterpå. Det fucker opp hjernen din, man blir trøtt, irritert og ofte agressiv. Man er aldri noen god mor dagen derpå etter en fest der man har drukket alkohol, for man er ikke i form til å være 100% tilstede. Det samme gjelder dagen derpå når man har røykt, bare at det ikke føles sånn. Rusen man får når man har røykt er fredelig, man tror man blir kjempe smart, kreativ, reflektert osv, men dette har sine bivirkninger. Jeg liker mye mer å røyke enn å drikke, men velger å holde meg unna rus i det hele tatt pga at jeg har fått barn. Dessuten kan det å røyke få store konsekvenser, pga det er ulovelig.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Det er fryktelig mye som ikke er bra. Og jeg er enig med deg at cannabis kankje ikke er det sunneste i verden. Men å drive heksejakt og true med barnevern og det hele bare for at noen tar seg en blås en gang i blant, syns jeg er helt på hode. En blås en skjelden ganger ikke verre enn å ta seg noen glass vin eller øl en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Det er vel en grunn til at det er forbudt? En sprøyte vel ikke farlig en sjelden gang det heller....?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Du ser ikke forskjellen på cannabis og f.eks. heroin? Tar man en joint innimellom så er det mulig at man blir litt sløva, røyker ikke sjøl, så jeg skal ikke uttale meg for mye om akkurat det, men tar du ei sprøyte med heroin så er faktisk muligheten for overdose stor, spesielt om du gjør det sjelden... Og hvor mange skyter heroin en *sjelden* gang? er ikke akkurat partydop....Ingen, noensinne har dødd av en overdose cannabis....Ever....
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 De fleste forskere, poltifolk, leger og vanlige folk ser den store forskjellen på å ta seg et par trekk cannabis en gang i blant enn å ta ei sprøyte heroin.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Min tante er psykiater og vi har hatt denne diskusjonen MANGE ganger. Hun sier at man kan se hjerneskader etter bare noen trekk med hasj. Og at VELDIG mange blir psykotiske og deprimert. Jeg skal -aldri- prøve hasj eller noen andre narkotiske stoffer.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 "Ingen kompetent psykiater vil noen gang gå ut å si at rusmidler er grunn for noen som helst psykisk lidelse, men jada, det kan (blandt mange andre ting) være en utløsende faktor." Utdrag fra hva Kama skrev i et tidligere innlegg. Og jeg er av helt samme oppfatning etter hva jeg har lest av raporter også videre. Sier fortsatt ikke at det sunt, men hvis du ser på hva slags lovlig dop man får av legen i de tusen hjem, så finner du mange flere skadevirkninger der
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har aldri prøvd noe som helst av ulovlige rusmidler, men har i årenes løp lært en del om det. Og jeg kan bare si at for et ungt menneske, så er det farlig å også prøve cannabis. Dette har mye med hvem man kommer i kontakt med for å skaffe det. Og er en nyskjerrig nok, så finnes det ofte andre og mer avhengighetsskapende stoffer i samme miljø..... Det er også sånn at visse stoffer i cannabis sitter i kroppen så lenge(opp til 5 uker), at en blir ikke stoffri dersom en tar en blås hver helg, eller også sjeldnere..... Det er derfor ikke bare den rusen en får i øyeblikket en tar stoffet, men langtidsvirkningen fra disse stoffene en finner i urinen i opptil 5 uker etter bruk. Holder du disse stoffene "ved like" ved jevnt bruk, så venner en kroppen til dem..... selv om de ikke har tydelig rus som følge. Kanskje derfor en har lyst på mer etter en stund? Og det vanlige er jo en endring i væremåte, selv ved "bare i helgene". Dette merker brukeren sjelden selv, men andre kan klare å se det. Og hvem vet hvorfor noen får psykiske problemer etter bruk; er det fordi de er disponert for det, eller er det fordi de brukte Cannabis? Hva kom først? Hvem klarer å vurdere dette av "vanlige" brukere? Og er dette forsket seriøst på? Eller er det noe de ulike gruppene(avhold/brukere) tror? Og så har en den siden om ulovlig stoff. En kan faktisk komme i fengsel for besittelse og bruk, ikke sant? Og har en da familie, så går det jo ut over dem. Og for et ungt menneske, med tilbøyelighet til å ville teste ut diverse stimuli, så er jo som kjent ikke fengselet den "dummeste" plassen for tilgang til diverse....
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Uten å ha egentlig fulgt med på denne diskusjonen i det heletatt, men trur ikke straffene for å ha cannabis til egent bruk (er ikke helt sikker på lovene, men trur det er snakk om 5-6gram)er spesielt strenge. Det går mest i bøter, hvis det ikke er snakk om store mengder, salg eller spesielt unge mennesker som er innblandet.
Gjest -<<- Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Dere er søte, men dere har ikke snøring. Så langt er det eneste gode argumentet jeg har sett her at det er ulovlig. Ingen jeg kjenner er en spesielt dårlig forelder dagen derpå, enten de har tatt seg noen glass vin eller en halv joint.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Det kommer an på hva man legger i å være dårlig foreldre. At man er sløv, har dårlig hukommelse og ikke gir barna den ppmerksomhet og interesse de fortjener er ikke omsorgssvikt i manges øyne, men i mine. Ingen "ring barnevernet!" handling, men synd på de barna som vokser opp med disse foreldrene. De som røyker selv vil jo selvsagt si dette ikke er tilfelle, at hjernen ikke blir sløv og at det aldri er skadelig. Og selvsagt at dette ikke går ut over barna. Normal fornektelse for å forsvare det de driver med for seg selv.
Gjest -<<- Skrevet 3. juni 2008 #13 Skrevet 3. juni 2008 Det er betydelig forskjell på å røyke pot til frokost og utover hver dag og å ta seg en joint i festlig lag i ny og ne. Akkurat som det er forskjell på rødsprit på innerlomma og et glass vin til fredagskos. Daglig og kraftig rusbruk er selvsagt ikke å anbefale skal man være en bra omsorgsperson. Kontrollert rusbruk av og til er helt uproblematisk, enten denne er alkohol- eller cannabisbasert.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Ja, bla bla bla, ingen her forsvarer vel folk som røyker tette bøtter hele dagen på bekostning av barna og deres ve og vel!? Det er heller ikke gratis å røyke, dermed begrenser det seg for de fleste. Jeg hverken røyker eller drikker selv, har gjort det tidligere, men foretrekker å være nykter nå. Jeg ser allikevel ikke DITT problem med at andre foreldre røyker en fet en gang i blandt mens barna sover, eller mens de har barnefri. Hvordan kan det gjøre deg til en dårlig forelder?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Det behøver ikke være daglig og kraftig bruk av hasj for å skade hodet, en gang hver helg blir man sløv nok av. Og for noen verdier å lære barna sine...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 sier seg jo selv at det å ta narkotiske midler i uansett grad ikke er ansvarlige foreldre!! dårlige holdninger å utrolig egoistisk i forhold til barna!! ja her burde absolutt barnevernet være tilstede!! ER OVERHODE IKKE NOE Å BAGATELLISERE!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #18 Skrevet 3. juni 2008 hasj bedøver bare hjerneceller alkohol dreper
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 For noe vrøvl! Vennligst dokumenter disse hodeskadene, anonym 11:38! Og man lærer da ikke barna sine å røyke. Vi snakker om de voksenes valg av nytelsesmidler!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 I så fall burde barnevernet være til stede hver gang noen tok seg et glass vin også! Du kan rope så høyt om dårlige holdninger du bare vil uten å endre mitt syn i saken.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #21 Skrevet 3. juni 2008 JA DET UTSAGNET DITT BEVISER HVERTFALL AT NOE ER BEDØVET...herregud å utrolig tragisk å tenke på at det faktisk er mødre som sitter her med slike "kunnskaper"!!
Gjest -<<- Skrevet 3. juni 2008 #22 Skrevet 3. juni 2008 Det er jeg uenig med deg i. Uten at jeg dermed har for vane å røyke pot hver uke heller. Verdier? Jeg har ikke noe problem med om ungene mine skulle vokse opp og få det samme forholdet til rusmidler som jeg har. Det jeg håper på er at vi kan oppdra dem til å ikke få det forholdet Ola Nordmann har til rusmidler, for det frastøter meg.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #23 Skrevet 3. juni 2008 Hva tror du de stoffene som sitter i kroppen gjør? Er de helt uskyldige? Vet du det med virkelig sikkerhet? Eller kan det være at de gjør noe kjemisk med kroppen og hjernen? De er jo i kroppen din..... Og helt uskyldige kan de ikke være... Fornektelse og "pynting" på sannhet er jo helt normalt forsvar for noe en gjør som ikke er bra... Dette har også med holdninger en overfører å gjøre. Vil du at ditt barn, når så langt kommer, skal gjøre som du? Hva om dette barnet da ser at grensene er utvidet (det ulovlige er legalt i barnets øyne, fordi foreldrene gjør det), og kanskje vil prøve andre ting for å presse grensene ytterligere? Og kom ikke med den at barna ikke får vite hva foreldrene gjør. Husk at de får med seg det meste. Og fordi om du Pila bruker cannabis, så er du ikke verdensmester og forsker på området. Det er mange ting en putter i seg, som ikke er bra på noen måte, og cannabis er en av de tingene.
Gjest -<<- Skrevet 3. juni 2008 #24 Skrevet 3. juni 2008 Om det hadde sagt seg selv ville ikke denne debatten forekommet. Hvilket vel beviser at det ikke bare er pot som surrer til den logiske sansen litt. =)
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #25 Skrevet 3. juni 2008 Mens vi snakker om bedøvelse; synes det er på tide at du tar deg en valium nå, det er tross alt lov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå