Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 bor selv i Oslo..men har akkurat vært 2 uker på ferie i en annen norsk by hvor jeg sjelden eller aldri så folk dekke til teppe foran vogna... Kanskje tilfeldig....I dont know..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Mye mulig flyttet hit for 2 år siden og kan ikke huske at jeg så det der jeg bodde før men her er det veldig vanlig. I Fjor kom til og med en gammel dame bort til mannen min å sa at han måtte jo dekket il vogna med et teppe. Skal si han ble noe paff ja for jentungen lå å storkoste seg i vogna og hadde heldekkende lyse klær så ikke sola traff rett på kroppen. SYnd jeg ikke var der da for da skulle dama fått så passet påskrevet ja, irriterer meg grønn når fremmede syntes de har noe med hvordan andre oppdrar barna sine. Spesielt med ting som det.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Den samme tanke har slått meg også uten å dømme Oslo folk. Men jeg er heller ikke vant med å se at folk dekker til vognene. Jeg selv dekket aldri til vognen med noe annet enn myggnett og snudde vognen etter behov. Syntes det var viktigere med sirkulering av friskluft, enn med null sol på ungen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Jeg bor i ei lita bygd på vestlandet, og her er det vanlig å dekke til vogna med store, tjukke fleece tepper eller ulltepper... kvalmt! Greit nok hadde de brukt et helseteppe eller noe tynt og lett stoff, men kjære vene! Ungene mine sover ikke i vogn lengre, og aldri har jeg dekt til vogna heller, siden jeg kan snu kjøreretningen slik at sola ikke faller på barnet, også har jeg hatt parasoll og en tynn myggnetting over åpninga!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 i bergen også gjør de det. er hjemme fra utlandet og der gjør de det ikke. om det er praktisk eller livsfarlig det vil jeg ikke ta stilling til, men det kan da neppe sies å være en fashion statement, for det ser temmelig lite stilig ut. i norge er det jo et enormt fokus på store flotte dyre vogner, det bare må en ha, men å pynte de opp med et helseteppe er vel ikke akkurat kjempe kult?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Det er kanskje ikke for å pynte på vogna man har helseteppe der?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Jordmødrene på UNN i Tromsø mente at det var en "tromsøtrend"...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Det er nok ikke bare i Oslo nei, har sett det flere steder jeg...
petite fleur Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Om det er en Tromsøtrend vet jeg ikke, men det er en god del som har teppe foran vogna si her i Tromsø ja;-) Må bare nevne at jeg er ikke en av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå