kees_me termin 14/6-07 Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Mene å ha lest en plass at den lille dlir roligere noen dager før fødselen, noen flere som har vært bort i det? Liksom at han lader opp til den store dagen? Lurer forresten også på om hodet kan løsne igjen etter det har festet seg?
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Dette mente jeg også, som førstegangs jeg er at jeg hadde hørt.- Den lille roer seg gjerne rett før fødsel. men etter gjentatt roligere mønster over flere dager ringte jeg føden for å sjekke. Bedre en gang for mye enn en gang for lite (og hadde lest så masse skremselspropaganda her inne om lite liv). Tenkte de bare skulle bekrefte at babyen blir roligere på slutten, det er helt vanlig pga liten plass etc. Men neida, kan du komme inn med en gang til sjekk var svaret og selvom jeg hadde kjent liv, ikke var hysterisk, og mente jeg kunne komme dagen etter (dette var på kvelden) så skulle jeg komme med en gang. Bedre med en sjekk for mye mente jordmor. Så fikk full kontroll med dopler, sparketest og ultralyd med lege. Og det er nok en grunn til at de er så nøye. Babyen vår våknet selvfølgelig helt og sparket mer enn noen gang da dopleren ble koblet til og jeg var passe flau. men ble igjen betrygget om at man skulle sjekkes om babyen endret bevegelsesmønster! Måtte bare skrive det så ikke folk her inne er "for flinke" og ikke ringer føden om man er usikker. Morsinstinktet er viktig å følge;) og jeg ble tatt godt imot og er nå veldig glad for å bli så betrygget og godt møtt! Når hodet har festet seg skal det mye til at det løsner, men det kan skje. Men i flg jordmor var dette sjeldent så man trengte ikke bekymre seg akkurat;) Og det merkes sikkert når den lille plutselig turner igjen.. hehe..
kees_me termin 14/6-07 Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2008 Takk for svar! Kanskje eg ringe jordmor... Ikke at han er helt rolig, men å gå fra en som aldri lå i ro til små bevegelser gjør meg litt urolig. Min tanke va at hodet kanskje hadde løsnet og at han har snudd seg i setelei, men d e sikkert bare ønske om å finne et logisk svar:)
Supermamm Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Ring og få en sjekk du! Bedre med en gang for mye osv... Lykke til:)
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Naar man naermer seg födsel begynner störrelsen paa baby aa bli et hinder for de store ablegöyene der inne, og bevegelsene blir derfor mindre, men de skal ikke bli borte. Legen min sa ogsaa at babyen paa slutten begynner aa faa et sövnmönster - altsaa at han sover i lengre perioder enn tidligere og at det ogsaa förer til at man kjenner mindre liv i perioder. Men ring naa alltids föden om du er usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå