Gå til innhold

"Fireants", noen som har erfaringer med dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 satt i et høyt gress og lekte. Etter en liten stund kom han til meg og gråt fordi han brant under haken, helt inne med halsen. Han var sikker på at han var blitt solbrent. Jeg så bare et bittelite rødt merke. Dette var klokken 1300. Klokken 1600 gikk vi ut og syklet (med hjelm) og var ferdig en time senere. Da vi så på nytt på halsen da vi tok av hjelmen hadde han et 5 cm langt brannsår med vannblemme på 3 cm på samme sted. Hadde itillegg to mindre brannsår (1 grad).

Jeg kan ikke tenke meg at de kommer fra hjelmen alene, men at evt fireants (ildmaur?) har bitt ham, og så har hjelmen irritert det etterpå så det har vokst.

Kan dette høres rimelig ut? Eller er jeg helt på villspor? Er det noe annet det kan være? Det er garantert ikke solbrenthet, for det er under haken, på et sted han ikke har fått særlig sol... og det er en 1 cm tykk stripe som er 5 cm lang med en 3 cm vannblemme... Så det er ikke brennenesle heller, for da har du mange små blemmer... HJELP!

Og hva gjør jeg videre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Trenger virkelig hjelp

Skrevet

Om du er i norge, så er det bare pissemaur vi har her, og de lager vel ikke blemme en gang.

Ta det til ER om du er i utlandet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...