Gå til innhold

Sliter med inkontinenes selv om jeg kniper- gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

17 måneder etter barn nr 2 sliter jeg fortsatt med lekkasjer. Særlig ved fysisk aktivitet, noe som er helt forferdelig hemmende synes jeg.

Kniper hver dag og har god kontroll i bekkenbunnen synes jeg (skjedemusklene). Det er fremme ved urinrøret jeg ikke klarer å knipe kontrollert.

Alle sier det bare er som når man stopper strålen, men jeg synes det er så vanskelig. Har noen noen gode råd. Begynner å bli ganske deppa av dette.

kan det være en skade fra fødsel? Føler meg så unormal som ikke klarer dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde først samme problem som deg i svangerskapet, så gikk det rett til at jeg ikke fikk tisse...Måtte begynne med kateterisere meg selv. Jeg fikk god oppfølging fra legen og var til utredning på urologisk der de kunne stadfeste at tissenerven min ikke virket som den skulle, og jeg måtte antagelig bruke kateter resten av livet. Veldig deprimerende ja og jeg gråt i bøtter og spann hver dag.

Tissenerven kan gi signaler om å stramme musklene for mye eller for lite og da får man enten problemer med å tisse eller å holde igjen.

Nå er jeg tilbake til normalen igjen takket være kiropraktor og manuellteraput. De knakk opp noen låsninger i ryggen og merkelig nok frigjorde dette nerven som lå i klem og alt gikk tilbake til normalen på ett døgn...:)

Har du problemer med ryggen eller hadde du bekkenløsning i svangerskapet?? Da har du økt risiko for å sette denne nerven i klem ser du.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med lege for utredning og kiropraktor for å sjekke rygg og bekken. Ellers kan også akupunktur styrke nerven slik at den virker bedre.

Har du forresten sjekket om du har urinveisinfeksjon?? Noen har ikke andre symptomer enn at de er litt lekk....

Håper du finner en løsning iallefall er ikke no kjekt verken det ene eller det andre...

Skrevet

Takk for svar!

Interessant å høre om dine erfaringer, og godt å høre at det har løst seg.

Har ikke harr ryggproblemer.Ikke UVI heller, det har vart alt for lenge.

Jeg skal likevel ta det opp med legen.

Merkelige greier, akkurat som om det går på mangel egen "flinkhet", at jeg ikke har gjort stor nok innsats på knipefronten. det gjør at jeg vegrer meg for å gå videre med det. Kniping er jo noe "alle" får til...

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...