Dunder Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hva mener folk med svært god råd når de sier dette? At hjelpepleiere og barnehageassistenter ikke har jobbet hardt for sine penger?
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Ja, de har ikke jobbet hardt nok til å fortjene mer, tenker jeg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 det er en fin settning og bruke for og retterferdiggjøre urett.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Jepp, den stiller høyt på klassikerlista, sammen med hvilken som helst setning som inneholder frasen "skattepengene mine".
Bring_it_on!!:)) Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Akkurat kommet hjem fra jobb på sykehjem.. Og kan si at jeg har jobbet for lønnen min + litt til som jeg skulle fått ekstra for..
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Mener nok at de jobber hardere enn andre ja Ler litt av det jeg da, for de jeg kjenner som tjener masse er de som jobber minst, tar seg mest fri for å dra på ferier osv. Har nok jobbet hardt for å komme dit de er, men ikke hardere enn andre..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Tror alle jobber hardt for pengene sine jeg ,tror ikke de mener at andre ikke jobber like hardt for sine penger.. Hvorfor skal ikke folk som har god råd få bruke pengene sine på hva de vill? skjønner godt at de blir irritert jeg .
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Tror ikke de jobber mindre en andre folk ,tror heller de jobber mere .Samboern min tjener ca 1 mill i året og han jobber dobbelt noen ganger 3 ganger så mye som det som er vanlig.
Patetica fåkksi Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Jesus. Det er forskjell på å jobbe 14 timer og å jobbe 8 timer. Det er forskjell på å jobbe 14 timer i døgnet, 9 måneder på vei, fordi de som jobber for deg helst vil klø seg i ræva. Sorry.
Gjest -<<- Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Mulig det ligger i urettferdigheten ved at Ibtisam i Sudan som jobber fjorten timer dagen og dessuten blir jevnlig voldtatt på vei til jobb ikke klarer å fø ungene sine på det hun tjener, mens du og jeg jobber under arbeidsmiljøloven og tjener en formue som gjør oss i stand til en pinlig materialisme. Men for all del, solidaritet og denslags er jo skikkelig utrendy.
Patetica fåkksi Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Hvis hvem som helst kan bli sjef med 15 ansatte uten å gjøre noe som helst så lurer jeg på hva folk gjør i bedrifter med bedriten lønn.
Mia_73 Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Folk med svært god råd. Hva betyr det egentlig? 1 million? Mer? Det er gjerne folk som ikke er ansatt men selvstendig næringsdrivende. De har ingen fast og trygg arbeidsgiver (les staten, det offentlige generelt), men bærer risikoen selv pluss at de jobber så mye de selv mener er nødvendig. Særlig i begynnelsen, dvs de første åra, kan det være 80 timer/uke og mer. Så når en sykepleier kommer hjem etter en vakt som gikk nøyaktig fra 8-16, som vet at lønnen kommer den 12. hver måned, får alle trygdeytelser i tilfelle hun blir syk eller barna, vet nøyaktig at arbeidsgiveren ikke går konk - da syns jeg de bør ikke klage. Når man er så misfornøyd kan man alltid bli selvstendig selv.
Patetica fåkksi Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor er solidaritet og 14 timers arbeidsdag i f.eks Norge to ting som ikke kan gå hånd i hånd? Jeg tolka dette innlegget som en fortsettelse på debatten om hvem som jobber for penga sine i Norge. "Jeg jobber hardt for penga mine" kommer vanligvis etter sarkastiske kommentarer om bl.a sjefer "som bare ligger på stranda dagen lang og aldri har gjort noen ting".
solstråle69 Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Enig med Balooa. :-) Det ER faktisk noen som jobber mer enn andre. :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 Enig med Mia her jeg og. De jeg kjenner som tjener over en million i året jobber "rævva" av seg. Aldri fri omtrent. Telefonen står aldri stilt, de tenker konstant jobb og har svært krevende jobber. For ikke å snakke om ansvaret som ofte kommer med denne lønnen. Og ofte årevis på skolebenken. Jeg jobber og "sliter" selv jeg, men vet at om jeg skulle være uheldig har jeg en god trygghet som vil fakke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå