Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Kunne trengt noen tips...datteren vår på snart 20 mnd er svært aktiv, og hun for ofte noen "nykker" over seg også...de nykkene går ut på at hun foreks ber om ett glass vann for og så tømme det ut over gulvet med vilje..lurer på hvorfor hun gjør dette gang på gang når vi sier nei og forklarer...trass? Ellers kan hun også sitte på fanget og gi meg en stor kos og klem for og så plutselig ta tak i håret mitt og rive skikkelig hardt med begge never...så ler hun bare når jeg sier au au...akkurat som hun tror det er en lek... Hun prater ikke så mye enda, kan det være en måte og utrykke seg på så lenge hun ikke har så mye språk?? Er litt rådvill...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 min gjør også sånn. jeg tror det er normalt. at de prøver og formidle noe de ikke får til på annen måte. men og tolerere det gjør jeg ikke. jeg setter han ned på gulvet og sier "jeg vil ikke leke med deg når du er slem og lugger meg, da får jeg vondt og blir lei meg" da får jeg altid stor trøstekos. men om det hjelper vet jeg ikke siden han fremdeles gjør det ved gjevne mellomrom
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 det hjelper ikke her, og hvis jeg tar tak i henne og kjefter så synes hun bare det er enda morsommere...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 jepp, derfor lønner det seg nok og vise det på en annen måte en og kjefte. som og ignorere henne? det gjør i hvertfall at småen blir temmlig fortvilet. for oppmerksomhet er jo alt han drømmer om
Helene <3 Sarah Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Om min lugger eller slår så holder jeg armen hennes og bruker strengestemmen, før jeg setter henne unna meg. Hun sier alltid "unnskyld" med en kos. Hun vet å tøye grensene, men også hvordan vi blir venner igjen.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 hehe..ja og ignorere henne er ikke popis...da blir hun klengete på mammaen sin, men det hjelper jo mye bedre enn å kjefte ja. enig i den:-)
najs Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Gi null oppmerksomhet, men samtidlid kan man si nei uten noe mere. Og tro meg, det går over;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå