M - A - M Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 får ikke sendt deg privat mld jeg.. men har noen spm ang den rekvisisjonen bl a.. det fulgte ikke med noe annet en vedtaket (2 sider el noe slikt) men vedtaksbrevet har jo skolen tatt. har ikke sett snurten av det siden mars.. er det mulig liksom?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Hei! Da må skolen rett og slett fått det tilsendt til seg, altså rekvisisjonen, vi fikk den sammens med vedtaket fra nav, der jeg også måtte fremvise legitimasjon når vi kjøpte utstyret. Enten har skolen rett og kjøpe utstyret og dermed har fått tilsendt rekvisisjonen, men for at dere skal kunne forsikre utstyret må dere jo ha kvitteringen så den bør du forlange og få altså den originale, og de kan ta en kopi og beholde! Men jeg synes det er merkelig om de fikk rekvisisjonen såfremst det står i vedtaket dere selv kan kjøpe det! Nav kan jo selvsagt ha gjort en feil når vedtaket ble fattet. Ville tatt en telefon til saksbehandler som står oppført i vedtaket da kan du få alle svarene du lurer på.
M - A - M Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 ok. ja det kan jo hende det er gjort feil. ang forsikring påstår skolen at de har forsikret den til en verdi av 2500,- så der kan det vel hende jeg ikke kommer noen vei. jeg får vel finne det ut i morgen. problemet er bare at det er skolen som har vedtaket. fikk beskjed av spes ped om å levere det fra oss. og vi har ikke sett det mer. så jeg aner ikke hvem som er saksbehandler.. men det får holde å oppgi f.nr på gutten så finner de ham vel i systemet og kan sette meg over til rett person. hvordan ser forresten den rekvisisjonen ut da?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Skolen har som regel forsikring på alt pc og utstyr, men om din sønns pc skulle bli stjålet så er jo ikke 2500 noe og forholde seg til ettersom den er ment og vare i 4 år. Jeg ville krevd kvitteringen for maskinen og kan de ikke fremvise den har de et alvorlig problem, det må jo også stemme med id nummeret på maskinen! Rekvisisjonen ser ut som et vedtaksbrev fra nav der det står at det er dekt inntil 8400 for utstyr, samt at det står opplistet de funksjonene pc en må ha, skjermytelse, programvare etc... Selve skrivet som vi fikk vare på en a4 side og alt stod skrevet hva maskinen måtte inneha slags krav, disse kravene var for vårt vedkommende nav hjelpemiddelsentral som satte og de kan jo være ulike for alle ettersom man gjerne har andre behov. Ja, det skal holde og oppgi hans fødsels og personnummer så får du vite hvem som behandlet saken, hos oss stod det oppført så da ringte jeg vedkommende om de spøremålene jeg hadde før vi gikk til anskaffelse av pc en.
M - A - M Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2008 ok. ja men da er det jo til oss det ble sendt i utgangspunktet da. var A4 brev på 2 sider, der det sto en del om tekniske spesifikasjoner , krav m.m men skolen forlangte altså å få det.. skal høre i morgen. tusen takk for god hjelp )
Herlige barn har jeg fått Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Forlangte? Det er jo deres brev og da skal ikke de kunne forlange noe som helst såfremst dere synes det er greit dem kjøper inn utstyr som egner seg til han. Mener ikke dermed det er greit dere kjøper en pc med alt mulig slags utstyr som kan benyttes til pc spill etc.. Send meg gjerne mail om du ønsker det, så svarer jeg gjerne mer utfyllende der! [email protected]
Sjokoladekaka Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Må berre blande meg inn;) Forsikringa som skulen seier dei har, er tull. Det er dokkas innbo(super)forsikring eller eiga forsikring for PC'en som gjelder. Dette fekk eg erfare, då PC'en til min fekk skade av medelev. Skulen ville ikkje ta noko som helst ansvar, då dette var min sin personlege eigendom! Og det er DOKKE som skal kjøpe PC'en, IKKJE skulen. Det er slutt på den tida hjelpemiddelsentralen lånar ut PC. Dermed er det slutt på at skulen har "rett" på den. Det er faktisk din unges private maskin. Skulen har faktisk, slik eg ser det, stjåle frå dokke. Kvifor skal dei vere dei rette til å vurdere kva for maskin som er rett til din unge? Det er ikkje nok at dei meiner dei har eit slags eigarforhold, iom at den skal brukast på skulen, for det har dei dessverre ikkje. Det ville nesten bli som at fordi skulen f eks søker etter rullestol til ein elev, så skal den kun brukast på skulen. Hol i hovet. PC'en er dokkas ansvar, og om den skulle trenge reparasjon, og læraren meiner det skal han stå for, så har dokke ingen garanti for at garantitida vil gjelde, ei heller reklamasjonstida. For kven veit kven læraren lar "tukle" med maskina..... Her MÅ du stå på ditt å få ordna opp. Guten skal tross alt bruke den i vidaregåande skule også(reknar med han går i 8. no). Korleis vil læraren ordne det? Følge etter ungen på vgs?
M - A - M Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2008 ja du har så rett.. alt er helt "Hol i hovet" Nei han går straks ut av 7. så blir 3 år påungdomsskolen + et på vgs han skal ha den da isåfall.. ja vi måtte levere vedtaket til skolen.. vi visste jo ikke da det vi vet nå... t han frakter pc`n mellom hjemmet og skolen, og tilbake igjen, hver dag.. så er ikke noen andre som bruker den i det minste... vedr forsikring så er jeg gift med en forsikringsrådgiver og han har sjekket ut at det som skolen hevder vedr forsikringen er vås, det går, som flere her sier, på vår hjemforsikring. en annen ting. de papirene jeg nevnte her tidl er ingen kjøpskvittering. leste igjennom nå.. det er et tilbudsnota fra kommunen til skolen, datert i nov ifjor, med aksept frist til midt i desember.. enda det siste papiret fra spes ped ble sendt i januar, og vedtaket fikk vi først i mars i år!! så merkelig alt sammen..
M - A - M Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2008 neida..vi heller ønsker ikke det at maskinen skal være full av spill.. han har en stasjonær han deler med brødrene sine til det formålet.. men han er ekstremt opptatt av musikk og musikkvideoer, og liker å laste ned dette og bruker det som avkobling osv.. og da er det greit med lagringsplass og et rimelig greit grafikk-kort bl a ikke det at vi skal overse hvorfor han har fått den, det er jo tross alt skolearbeidet som er viktig, men i vedtaket sto det at han hadde behov for maskin både i skole og i dagliglivet, og da kommer jo dette inn. kan sende deg en mail i morgen om jeg finner ut av ting Takk
M - A - M Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. juni 2008 da blir det å ta et par tlf da... uff.. gruer litt men får krysse fingrene og sette igang
happybirthday Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Lykke til! Hold oss oppdatert! Lag et nytt innlegg, hvis dette forsvinner "ut i deg blå".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå