M-N & sassy-susie Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 fikk brev idag fra arbgiver der det sto at eg fikk 4.4% økning i lønn, det utgjør ca. 1000.- i mnd. E skikkelig missfornøyd! Trudde handel og kontor gikk ut med at de minst gikk opp 5.4%? Litt bittert at mine ansatte under meg har gått opp 1500.- i mnd, mens eg som sjef bare har gått opp 1000.. virke heilt feil! Har virkelig tenkt å klage på det her.. E det nån andre av dokker her inne som har gått opp? og evt kor mye?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 handel og kontor suger i lønnsforhandlinger! 4.4% lønnsøkning er lattlig lavt. spesielt når grunnbeløpet heves med 5.5% (etter det jeg har hørt)
M-N & sassy-susie Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 ja.. trur du eg kan kreve mer??
*dum&deiLig*™ Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Du står vel fritt til å forandle din egen personlige avtale basert på dine egenskaper og kvaliteter som butikksjef?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 ja det burde du. du burde snakke med sjefen din og si at du på bakrunn av jobben du gjør, økte priser i samfunnet osv ønsker høyere lønn. les litt om hva andre har fått og hva som er normal lønn for din brangsje. og om du kan få høyere i en annen butikksjede. (jeg mener og huske at kiwi ikke bruker handel og kontor foreksempel)
M-N & sassy-susie Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 jo, skal ta det opp med regijons-sjef strax eg får mulighet.. Derfor eg skulle høre med dokker her inne ka andre evt butikksjefa har gått opp.. de eg har snakka med hittil har gått opp minimum 6% faktisk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 ja ikke sant. men du burde ha noe og slå i bordet med som er litt kraftigere en "de jeg har snakket med har fått X%" om du kan si "grunnbeløpet til nav stiger med 5,5% osv" så høres det litt mer serøst ut en "alle andre" kunnskap er makt.. men lykke til!
M-N & sassy-susie Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2008 jo, va det eg mente at hk gikk ut med økning på 5.4%, men da eg va på nettsia der kunne eg ikkje finne det.. å går jo ikkje ant å finne ut ka grunnlønna til butikksjefa e heller, da alle butikksjefa har egene forhandlinger.. Grrr! Bare vært butikksjef i litt over ett år no.. å bonus å sånt e greit å forhandle, men lønn syns eg strax e litt verre.. men ka kan skje? bare at eg må ha den lønna eg har no i ett år tell før ny økning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå