nr. tre er på vei:) Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg blir sykmeldt fram mot permisjon pga BL.Må jeg ta ut ferie da, eller får jeg sykepenger helt frem til permisjon? Man har jo rett til å utsette ferie når man er sykmeldt.... men kan man utsette det til neste år?
Herkules Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Utsetter du ferien så utsetter du den til en gang i permisjonen og så forlenges permisjonen tilsvarende For eksempel: går du ut i perm 1 august så kan du sette opp ferie i november og så får du disse ukene lenger perm til neste år. Om det kreves at du tar ferie nå tror jeg ikke, men min lege spør om når man skal ha ferie for å droppe å sykemelde i den perioden.
Lilje74 Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Lurer på om det er noen regler som sier at man f.eks. ikke kan reise utenlands eller langt vekk (uten å søke om det iallefall) når man er sykemeldt... Det kan være en grunn til å spandere en ferieuke... men dette kan jeg for lite om..
NormaJean Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 du må melde til nav hvis du skal ta ut ferie i syk.ml.perioden din. Hva jeg gjorde var å krysse av for ferie, hvilke dato og leverte lege erklæring for at det var forsvarlig at jeg dro en uke til spania. Blir da trukket for den uken, nav skal jo ikke betale for ferien min, har jo rett på 5 uker betalt ferie av arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå