Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Nestargel mot gulping. Kjøpte det idag, og lillegutt har fått 3 flasker med dette. Null gulping! Men vet ikke om jeg må bruke det i hver flaske, eller om det holder innimellom. Er jo litt styr å tilberede til hvert måltid liksom. Er redd han skal få hard mage siden melken blir så tykk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver også nestargel, men synst ikkje det funker så bra. Vi gir litt på t-skje før amming. Eg trur kanskje me skal ta ein tur til legen med tuppa, for ho gulpar/kastar opp noko heilt ekstremt.

Eg forsto instruksen slik at du skulle tilberede kvart måltid med dette pulveret. Kva med å koke opp ein liter f.eks og sette vatnet i kjøleskapet, og varme opp ønsket mengde i mikro for kvar flaske? Eventuelt gjere flaskene klare, sette i kjøleskap og varme opp for kvart måltid. Vi koker 2 dl vatn + pulver og setter det i kjøleskapet, og gir av det før måltidene. Koker berre ein gong til dagen, mao.

Skrevet

Vi prøvde, men funka ikkje. Så ga opp.. Masa på legen, så fikk komme til en barnelege på sjukehuset. Var og tok ph måling før helga.

Kan jo være lurt å få time hos lege å få sjekka.

Skrevet

Takk for gode tips... er jo litt styr å koke opp til hvert måltid.. gullet får kun mme, og det tar jo litt tid å lage det også.... og hvis han da er skrubbsulten, så kan jeg jo ikke styre sånn.

Skrevet

Ja, det er nok ikkje så dumt å sjekke opp i det. Vi prøver å få tak i fastlegen til sambo, men det er heilt håplaust. Ingen som tar telefonen. :(

Det er plagsomt for ho å gulpe/kaste opp så mykje og så ofte gjennom heile dagen. Det ser også ut til å plage ho når ho ligg flatt, så vi har heva hodeenden på senga. Dette har faktisk gitt litt betre søvn om natta. :) Og så er det pes for oss å skifte klær 4-5 gonger til dagen på ho, og gjerne 2-3 gonger på oss sjølv (for ikkje å snakke om alle gulpeflekkane vi tørker opp frå golvet).

Skrevet

Einig, det blir bakvendt å koke vatn i kasserolle for kvart måltid. Men dersom det ferdigkokte vatnet står i kjøleskapet, så gjer det ingenting å varme det i microen - blande i pulver - (kjøle ned) - servere. :)

Eg trur heller ikkje det er så farleg å lage fleire flasker om gongen og setje i kjøleskapet, men dette er eigentleg ikkje anbefalt. Likevel gjer dei aller, aller fleste flaskemammaer eg kjenner, dette.

Skrevet

Ja mange gjør det, min mor gjorde det samme med oss. Vi overlevde jo vi. Jeg har gjort det hele tiden på den måten WHO anbefaler, og har funnet en grei og kjapp måte og tilberede fersk melk hver gang, men er nok ennå mer effektivt å lage opp noen flasker. Gutten er nå 3 mnd, og tåler uansett mer nå enn da han var nyfødt. Skal uansett lage opp liter med nestargel og pute i kjøleskapet. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...