mamma til tre prinsesserღ Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hvordan kjennes bekkenløsning ut? Har vondt nederst i ryggen. Men hvor har man vondt når en har bekkenløsning? Hadde ikke dette ved forrige svangerskap.
Bubba75 Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Varierer tror jeg. Jeg kjenner det ved at innvendig foran så kjennes det ut som om alt er i ferd med å dette fra hverandre. Noen har vondt rundt halebeinet vet jeg. Så lenge det er så langt ned at bekkenet har begynt, så kan det vel være det.
mamma til 2... Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 sist kjentes det ut som isjassmerter i rompa og hoften, med stråling nedover i beinet.på sisten fikk jeg det foran, kjentes ut som kniver som skar oppover når jeg gikk. denne gangen har jeg det foran og nedover på innsiden av låret og isjaslignende smerter i hofte/rompe. helt jævlig for å si et PENT ord for hvordan det føles...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Hmmm, for meg kjentest det ut som om noen hadde sparket til meg i skrittet med klogger på... Eller, jeg er ganske sikker på at det er slik det hadde føltest, har heldigvis unngått slike spark Grusomt var det...Men man har bekkenløsning og bekkelåsning, forskjellige smerter og vondter... Lykke til,håper du bare er stiv og støl, at bekkenløsningen ikke gir deg vondter...
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har, i følge kiropraktor, bekkenløsningsrelaterte smerter/problemer i korsryggen. I januar i år måtte jeg til kiropraktor for å ordne en utglidning i ryggen med låsning. I følge kiropraktoren skjedde det pga svangerskapet. Siden da har jeg hatt en del vondt i ryggen og rundt halebeinet. Det kjennes på en måte ut som at halebeinet blir bøyd feil vei. Tidvis får jeg også problemer med å gå sidelengs (som når jeg f.eks skal snike meg frem og forbi et bord etter å ha sittet i en sofa). Det er ganske vanskelig å beskrive hvordan bekkenløsning kjennes ut og det varierer ofte fra person til person. Noen, som meg, får vondt i korsryggen og ned i rompa. Andre får vondt i den ene hofta og nedover i beinet (isijaslignende smerter), mens noen får vondt i nærheten av skambeinet. Det er jo litt feil å si det sånn også, for alle sammen kan få vondt på alle plassene. Jeg har dager hvor jeg knapt klarer å stå på det ene beinet mitt liksom... Men hovedproblematikken her ligger i ryggen. Dersom du får påvist symptomgivende bekkenløsning med gangvansker, har du krav på gratis behandling hos fysioterapeut. For å bli diagnostisert må du til en fysioterapeut. Jeg har ikke fått somlet meg til å få time til diagnostisering, men jeg vil anbefale alle andre om å prioritere det. Nå er jeg såpass langt på vei at jeg vet det er magen som tynger for mye på ryggen som gjør at ryggen er vond nå. Bare 21 dager igjen til termindatoen nå... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå