Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 jeg får frysninger over hele kroppen bare jeg ser en liten edderkopp på veggen jeg. er ikke kjangs i havet for at jeg klarer å mote meg opp til å ta den ....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 du er absolutt ikke alene... insekter generelt.....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Totalangst for edderkopper her og, knyter seg imagen bare jeg ser de på tv(bytter FORT kanal), takler ikke lekeeddekopper, liker ikke ordet engang, ser jeg en her jeg bor blir jeg stiv, og mannen må ta den, har faktisk blitt så redd at jeg griner pga de lille krypa, veit det er idiotisk, men det er en ekte forbi!!!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Ordentlig fobi her Tåler ikke noen form for de ekle krypa, og har svimet av flere ganger når jeg har møtt noen. Kommer ikke til å få sove i natt etter å ha lest denne tråden, får ekle bilder på hodet..hehe. Det er helt psyko.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 JAAAA:( såg to edderkopper på vaskerommet i går når eg skulle sette på ei maskin med kle, Dei va ikkje små Eg tørr nesten ikkje gå inn der no, pyse ja!!! Sambo mobber meg pga det da, synst det er kjempe morsomt...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Hei, det dere har er "spesifikk fobi" og er en angstform. Dersom dere har stort ønske om å bli kvitt denne angsten, er det behandling å få. For å kvitte seg med denne angsten, må man bli eksponert for den. Altså, dere må trene dere til å takle edderkopper og begynne i det små. Små steg gir store framskritt Neste gang du ser en edderkopp, gå litt nærmere den etc. ....
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Ja veit jeg kan få hjelp for dette, men tanken på å måtte være i nærkontakt med de ekle dyra gjør at jeg ikke orker å starte på hjelpen, øver i det små hjemme da, ikke så redd for de minste lenger, og siden jeg har barn må jeg late som om de ikke er skumle foran barna iallefall, er jo litt terapi det, presser meg litt! Men til deg med feite edderkopper på vaskerommet, skjønner deg veldig godt, jeg hadde vaskerom i kjelleren før, måtte flytte vaskemaskina opp på et rom jeg tørte å gå inn i, uff det er plagsomt med fobi :-(
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Jupp...Begynder og hylgrine og hyperventilerer hver eneste gang jeg ser en:/ Er helt forferdelig...HATER SOMMEREN...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 JAAAAAA! Faens stygge skapninger!:-0 Men jeg klarer å takle de bittesmå såvidt da. De dreper jeg med papir. Men kommer de opp til en viss størrelse, takler jeg ikke å drepe de.. Er livredd for at de kommer krypende ut av papiret før jeg rekker å drepe de! Og klarer ikke den tanken av at jeg skviser den..Æsj! Eneste jeg hater med sommeren jeg også er dette med insekter. Så små, men så ekkel!! Får helt frysninger på hele kroppen av at det er en edderkopp i nærheten av meg. Får jeg de på kroppen, får jeg total panikk og hyler som en gris..
The most famous Ludder Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 En edderkopp er ikke et innsekt, men et edderkoppdyr. De tilhører to forskjellige underrekker av rekken leddyr :-) Insekter er en klasse under underrekken uniramia, mens edderkopper er en orden under klassen edderkoppdyr under underrekken chelicherata :-) Så lærte dere noe nytt i dag og. Den viktigste forskjellen er at edderkopper mangler antenner og vinger og har 4 par bein i stedet for 3 par.
trønderbærta :) Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 jeg har. får pustebesvær å kaldsvetter bare jeg ser en liten ekkel edderkopp......er helt jæ***.... kunne tenkt meg og blitt hypnotisert å kvitt det fobiet mot disse ekkle småkrypene.
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Da skulle dere vært på besøk hos meg som har ca 100 taranteller i stua;-)
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Mannens hobby;-) I tillegg til 4 esker kakkerlakker på badet og to bokser med larver,så her kan man ikke være redd for sånt;-)
Gjest Zima *2pp* Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 'jeg HATER edderkopper.. det kjipe er at vi har jævlig mange av de.. vi bor i kjeller. .heldigvis flytter vi til 6etg nå.. no more spider.. HATER DE! Her for en tid tilbake våknet jeg av at en edderkopp klatret på meg.. jeg skulle sove.. ble helt satt ut.. sover ikke godt lenger
EierIkkeFantasi Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 JAAA..samme her..iiik klarer ikke tenke på de engeng
HøstBaby <3 Elias Skrevet 3. juni 2008 #18 Skrevet 3. juni 2008 Denne fobien kalles Arachnafobi, noe jeg har i stoooor grad. Men så er jeg ganske pinglete med insekter generelt, men edderkopper og vepser/humler er desidert værst. Gruer meg fryktelig fremover for jeg bor i underetg. på et hus, å i fjor fikk jeg noen helsikes svære husedderkopper inn her. Da snakker vi minitarantellaer, helt forjævlig
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 respekterer deres mann at dere er LIVREDD for de dyrene? Min mann respekterer det, men skjønner ikke at jeg helst vil lufte med vinduene om sommeren med myggnett på, enn å lufte med veranda døren slik at de bare kan vandre fritt inn i huset...åååååå det irriterer meg, det skjer ikke at jeg dreper en edderkopp, hvertfall ikke hvis de ikke er bittesmå.
Northernlights Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 Jeg og flere av ungene mine =o( Og her KRYR det av digre insekter! men jeg hater mest de flygende digre billene som ikke har styringa...satt og koste oss med et glass vin på terassen seint en kveld, men det var det bare og glemme...DIGRE june bugs fløy overalt, og kræsjet støtt og stadig rett inni MEG! Jeg har blitt litt bedre. Kanskje! Mht edderkopper...hva annet kan man gjøre,da? Jeg prøver å "face my fear"...men når man kan høre at edderkoppen tusler over gulvet,da vet man de er store...og jeg skvetter like mye hver gang. Jeg er livredd høyder også =o( Da får jeg vondt nedover begge beina! Merkelig fenomen,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå