Gå til innhold

kjenne hvordan babyen ligger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa at neste gang jeg kom skulle vi det.. er uke 32 nå. uff, nå begynner jeg å nærme meg tenkte jeg, og jeg begynner å grue meg:( men blir vel godt mot slutten å få den ut..

men hvordan kjenner de det? de må da trøkke no ordentlig til vell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm det fins mange måter å finne ut det på... du kan kjenne det selv med å kjenne etter hvor han sparker mest.(sparker han på siden og litt under ribbena, da ligger han/hun mest sannsynlig med hodet ned)

de kan se det på ul oxo med å ta fingrene opp. de kjenner det fort om hodet ligger der;)

Skrevet

Hodet er visstnok en del hardere enn rumpa så de kan kjenne det på det. Hos meg var det to jordmødre som mente at den hardeste delen var øverst så det er nok seteleie her ennå. Det passer også veldig bra med sparkene som alle er nederst i magen.

Skrevet

okey.. det buler veldig mye ut på høyre side under ribbeina, også kjenner jeg at det innimellom trykker på blæra.. så vet ikke jeg..

tar jordmor hånda opp der? uff gruer meg jeg jenter:(

Skrevet

Det gjør jo ikke vondt verken for deg eller babyen, så det er jo ikke noe å grue seg for? Her kjente jordmor på meg allerede i uke 28 at babyen lå i seteleie, rumpa er mykere enn hodet - den lå nederst. De er trena til å kjenne ryggen og hva som er forskjellene på oppe og nede på babyen så det er nok lettere for dem enn for oss. De kjenner bare på magen din, tar liksom "rundt" babyen for å kjenne på konturen.

Grunnen til at noen venter en stund (rundt uke 35) før de kjenner etter dette er for at en ikke skal gå å grue seg for å få en baby i seteleie, siden de ofte snur seg før denne tid selv om de har ligget motsatt vei før! Altså ingenting å grue seg for (men det setter jo i gang noen tanker om at det snart blir fødsel selvsagt...)

Skrevet

ja det gjør det! oi kommet så langt ja.. kjenne hvordan babyn ligger og prate om fødsel og amming...

ble mye på en gang.. hehe.. klart man er jo klar over at det skjer jo om et par mnd, men ho tok meg litt på fersken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...