Barn i huset <3 Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 noen som har erfaring innen dette her, som kan fortelle meg hva typiske symptomene er? hadde satt stor pris på det:)
Gulp Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Typiske symptomer er høyt blodtrykk, mye vann i kroppen (hovne ben, fingre osv), protein i urinen og hodepine. Jeg hadde sv.forgiftning forrige gang, men hadde ikke hodepine, følte meg på topp, og syntes det var veldig rart at jm og leger insisterte på at jeg var syk... Men mange blir veldig slappe av dette. De første tegnene var i mitt tilfelle blodtrykket, og urinprøvene.
babyandme Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Flimring foran øynene og kvalme skal også være tegn.. men det mest vanlige er høyt blodtrykk kombinert med proteiner i urin. Jeg fikk sv.skapsforgiftning i sist svangerskap(husker undertrykket mitt lå på 110 og hadde 2+protein i urinen) Jeg ble igangsatt på drypp 5dager før termin, da var det også lite fostervann igjen og blodprøvene så ikke bra ut. Blodgjennomstrømmen fra navlesnor til foster blir også sjekket nøye på ultralyd ved svangerskapsforgiftning. Har fått god oppfølging både med oftere jordmortimer og ultralyder i dette nye svangerskapet. Frykter du at du har sv.f? Husk at jordmødrene/leger følger med på blodtrykk, urin og alt. Men ta en prat med dem for sikkerhetsskyld! da føler man seg tryggere også Håper du får et fint svangerskap og kan kose deg uten så mange bekymringer som sv.skapsforgiftning medfører. Masse lykke til:-)
Barn i huset <3 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 har hatt en del smerter under høyre ribben og fått en del vann i bena... så jeg er litt usikker på om dette kan være det..
babyandme Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Det du sier om smerter under høyre ribben kan være et av tegnene også.. men somregel er det nok presset fra livmoren som "tøyer" ut ribbena og evt spark fra babien.. dette kan være smertefullt..Hjelper på når babien synker lenger ned i bekkenet:) Men husker en jordmor sa til meg at det helst måtte være høyt blodtrykk og evt proteiner i urin for at det var svangerskapsforgiftning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå