Gå til innhold

Barns oppgaver i hjemmet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har to jenter paa snart tre aar og 4,5 aar. Hva slags oppgaver kan jeg gi dem hjemme?

Torke stov og stovsuge...noe annet?

Noe som passer til belonning, eller er det unodvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fylle og tømme oppvaskmaskinen/vaskemaskinen, hente posten, hjelpe til å brette klær, legge på plass..

Skrevet

tenkte litt saann oppgaver de kan gjore helt alene, uten at jeg maa folge med hele tiden... (saa jeg faar gjort andre ting)

Skrevet

Jeg har pleid å

- Dra en stol inntil vasken og barna har storkoset seg med å vaske opp..

-Gi de en bøtte med litt vann i og en klut. Da vasker de vegger og rundt-omkring. Det må jo gjerne tørkes over etterpoå, for å skjule de verste flekkene men det er jammen verdt gleden i øynene deres..

-Kjøre en tur med støvsugeren

-Gi de en bøtte med hvetemel og en mugge med vann ut på plenen.Det er stor stas å bake litt!

-Vannslangen ute i hagen

Belønning er slett ikke nødvendig for mine barn, de synes det er utrolig arti å "jobbe litt"! :-)

Skrevet

minsta: bare vent til de blir tenåringer!!!:-) *gliser* 16 åringen her i huset er så ufordragelig for tiden at vi nesten gruer oss å be han rydde opp etter seg selv! Savner den gode, snille blide gutten min! han som vaska kopper over hele kjøkkenet, rydda rommet og sorterte leker i timesvis fordi han syns det var gøy! Nå er vi heldig hvis han gidder å rydde opp etter middag uten sukk og stønn:/

Skrevet

Daniel er 2år.

Han hjelper til md å dekke på bordet, ta av borde, sette ut og inn av vaskemaskinen, legge inn vaskemaskinen.

Han kaster søppel om han har noe søppel som skal kastes, blir med meg eller samboeren og kaser søppelet (ute altså, utrolig søtt å se den lille gutten bære med seg en pose eller no bortover.. ;o) ).

Han vasker av bordet, hjelper til og vasker vinduene..

Men: dette er fordi han vil! :o)

Han får aldri noe belønning for det. Dette har han gjort siden han var 1år, så... :)

Skrevet

*glise*

godt du forbreder meg på forvandlingen som venter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...