Gå til innhold

Plutselig vondt i magen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sånn plutselig vondt nederst på høyre side av magen i sta, og spesielt når jeg kjenner spark fra babyen.

Kjennes ut som menssmerter, men ikke så veldig sterke da.

Noen som vet hva dette kan være, hjelper ikke og gå på do, så tror ikke det er mageknip, men sikker kan jeg ikke være...

 

Er førstegangs, så blir veldig nysgjerrig på om alt er "normalt" når jeg kjenner noe "unormalt"... hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk akkurat det samme nå trur jeg, ihvertfall ut i fra det du skriver.. Det er nok "bare" kynnere :-) Magen og livmor gjør seg klar til å føde...

Du vet musklene der er tøyd til det ytterste nå, så er ikke så rart om de sier i fra litt.. :-P

 

Høres ikke dette riktig ut?

Skrevet

Ja, sikkert bare kynnere, tror ikke jeg har hatt det før i svangerskapet, så blir litt usikker hver gang jeg kjenner noe jeg ikke har kjent før, er første svangerskapet mitt å....:)

 

Men lurer på en ting til og jeg da... Hvis det er begynnelsen på rier, kan de begynne så svakt?? Går vannet før man får rier?? Merker man alltid at vannet går, eller kan det komme litt etter litt når man er på do o.l??

 

Er så grønn på dette at dere syntes sikkert det er rare spørsmål, men må bare spørre....

Skrevet

Var hos jm i dag på ktr, spurte henne om dette, for jeg har vært plaget med sånne smerter av og til, og hun mente det var et av livmor båndene som kom i klem på en eller annen måte.....så da blir det jo enda verre når babyen sparker mot dette punktet.

Skrevet

Har vært på sykehuset i dag pga lite liv i magen, pluss intense smerter på venstre side av magen.. Ifølge lege og jordmor så var det mest sannsynlig babyen som lå slik til at det ble press på tarmen, noe som kan gjøre skikkelig vondt..

 

Ang rier og vannavgang er dette helt indivduelt. Med førstemann fikk jeg svake rier i starten, og det tok seg veldig fint og gradvis opp og ble mer intenst og litt mer vondt. Var likevel aldri i tvil om hva det var jeg kjente. Vannet gikk etter 7-8 timer, og da rant det mye i starten, for så å bare sive litt, men det kom litt hele tiden under fødselen! Nå husker jeg ikke flere av spørsmålene dine da! Heheh!! Men håper det svarer på noen.

 

Noen starter nesten rett på med vonde og heftige rier, noen har litt og litt vannavgang, mens for noen så tar det seg langsomt opp og vannet kommer kanskje litt og litt. Er nok bare å vente til du får oppleve det selv, for ingen kan gi deg fasitsvar på akkurat det.. =)

Skrevet

Takk for svar, får håpe det bare er det da:)

Men har ikke gitt seg enda, og jeg kjenner det noen ganger uten at babyen rører på seg å. Men har ikke blitt noe værre da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...