Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bilstol å den kan brukes fra begynnelsen. Mini er nå 5 mnd å synes at han blir så hengende(sitter rett opp) i den. Spurte på fru lyng i dag å hun mente den skulle være slik. To små instillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken Besafe izi har du?

Izi combi?

Skrevet

combi X1

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg har faktisk kjøpt et sånt i dag, og skal ut å montere det i bilen om en liten stund. Skal se hva jeg finner ut av. Men det skal være 5 ulike sitteposisjoner (men hvor mange det er bakover og forover vet jeg ikke ennå...)

Kråkebolla er 10 mnd, så han er jo litt sterkere i rygg/nakke og kan sitte litt brattere enn når de er så små.

Skrevet

vi kjøpte besafe izi combi vi og. som kan brukes både frem og bakover vendt..

de skal sitte veldig rett i de "større" setene.. emilie er 10 mnd og vi brukes fortsatt maxi cosi fordi jeg ikke vil at hun skal sitte så rett enda. selvom hun setter seg opp selv i sittende stilling..

vi kommer til å vente en god stund til med å bytte..

Skrevet

Vi har combi x1 vi også. Syns han blir sittende altfor rett i ryggen-er 5mnd. Hvis han sovner faller jo hodet nesten ned på knærne!

prøvde å legge ei pute inntil bakseteryggen, men vet ikke om d akkurat er lov. Den bygde opp litt..

Skrevet

Takker for svar.

Så dumt, hadde jeg vist dette hadde jeg aldri kjøpt setet. Men tenkte ikke over siden nesten alle anbefalte det. Måtte bytte siden han var blitt for lang til babysetet.

Skrevet

Da er setet montert, og enig med dere andre om at det ble veldig rett i ryggen, selv når vi har det i den skråeste posisjonen. Og det kommer nok bl.a. av at vi har ganske skrått baksete. For når det stod på en bilstol i butikken, så det ikke så rett ut.

Men jeg tror det blir veldig fint for kråkebolla, nå får han sett mye mer.

Skrevet

vi måtte bygge opp med en planke under for at det ikke skulle bli så rett,for når han sovnet hang han skikkli i selen,med hodet hang og slang nesten mellom beina hannes...vet ikke om dette er så bra å gjør,men har ikke noe valg,skulle jeg kjøpt igjen ville jeg prøvd alle seter å funnet ett som passet bedre i bilen vår som ikke ble så bratt

Skrevet

Hvor lang er gutten din?

Vi brukte babysetet fra 0-13 kg til hun var 1 år og så begynte vi med besafe izi combi som hun bruker nå. Hun er nå 2 år og 9 mnd, regner med å bruke det lenge enda.

Skrevet

jeg har samme problemet, med izi sleep. han henger med hodet fremover og hyler hvis jeg prøver å få han til å ha hodet bakover, noen ganger går det mens andre ganger må jeg bare la han sitte. det er jo ikke bra at de skal sitte med hodet sånn framover, men vet ikke hva jeg kan gjøre med det.

Skrevet

snuppa er 9mnd å hener litt med hode i besafe izi combi vist hun sovner.. men jeg har kjøpt nakkestøtte til hun å den gjør underverker!!!! hodet hengr ikke i det hele tatt;)

Skrevet

Vi har også det samme setet, og syns også at setet er veldig bratt. Snakket med selgerene på BabyShop, og de fortalte at setet "egentlig" er ment for bilseter som har 90 grader vinkel, og at produsenten har innsett at dette er et lite problem. Bilsetet i vår Opel Vectra er ikke 90 grader, det heller litt, og babysetet får derfor en brattere vinkel. Babyshop fortalte at produsenten driver å lager en "dings" som kan legges under babysetet for å unngå at det blir så bratt. I mellomtiden bruker vi et sammenlagt fleecepledd under babysetet, noe som IKKE går utover trafikksikkerheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...