Puumi Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Noen som vet om man har rett på opphold i studielånet under svangerskap permisjon ? Sier seg selv at det kan bli litt knappt noen mnd når man går ned til 80 % lønn å utgiftene fortsetter som før....
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Du kan søke om rentefritak- dette gis på etterskudd dvs. etter at permisjonen er endt. Jeg har enda ikke fått surra meg til å sende inn papirene, har de liggende her, må bare kopiere fødselsattesten. Det kan godt være du kan stoppe lånet noen mnd - ring med de. Jeg betalte som før og får rentefritak for det jeg har betalt dvs. lånet synker med endel tusen.
rosered Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Får alle dette? Eller kommer det ann på inntekten under permisjon? Hadde jo vært godt med rentefritak:)
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Iflg. lånekassa har alle som har hatt permisjon i forbindelse med fødsel krav på rentefritak ja. Dette er jo såklart ikke noe DE opplyser om, men som du må dra ut av snakkehøllet på de... typsik ikke sant?
rosered Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 På sidene til lånekassen står det bare at man kan ha krav på det hvis man tjener under inntektsgrensen da.. Skjønner ikke helt da, for blir jo litt urettferdig at de regner hele året (som det virker som for meg) siden jeg går ut i permisjon nå og har ca et halvt år permisjon i år og et halvt år neste år, og da blir jo inntekten høyere de 2 årene enn om jeg hadde hatt permisjon fra januar til desember.. Men kan vel sende inn søknad uansett, har man ikke rett på det så får man jo bare avslag.. Er vel ikke verre enn det..
Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Ja jeg hadde 300.000 det året jeg hadde perm, og hun sa jeg hadde rett på rentefritak, etter å ha snakka med hu i over et kvarter. Skal se å få sendt de papirene, har ikke lidd noen økonomisk nød, men er jo greit å plutselig "få" mindre lån
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå