Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Har ei datter på 11 år som er hos meg og barnefar annenhver uke. Dette er noe hun alltid har gjort siden vi gikk fra hverandre når hun var 1,5 år. Den siste tiden har hun ikke villet dratt til pappa'n sin. I dag kom hun med det forslag om at hun kunne jo være 2 uker hos meg og så en uke hos han. Dette er noe hun kom med helt av seg selv og uten at jeg har bedt henne på noen slags måte. Redd for at barnefaren skal si i mot dette, og begrunne det med at det er jeg som ønsker barnebidrag fra han. Har ikke mottatt en krone fra han så lenge vi har vært fra hverandre. Så det er ikke det som er grunnen i det hele tatt. Er litt redd for å konfrontere han med det fordi han er ganske manipulerene. Det er fortsatt min skyld at vi gikk fra hverandre, ikke at han hadde ei på si i nesten 1 år før jeg fant det ut. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 få dattra til å spørre selv.. bare si til dattra di at det må hu nesten spørre faren om..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Men da kan du fort få en i mot deg at hun kom med "mamma ba meg spørre deg", og så tolkes det dithen igjen. Tror jeg ville nevnt det for barnefar, og foreslått at alle tre tok en samtale sammen for å avklare/avtale.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Uannsett om du har barnet 2 uker å han 1 uke så har du heller ikke rett på noe barnebidrag, så du kan vertfall si at det ikke har noe m sånn å gjør.
maleen Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 HI her Takker for råd. Du hva er grunnen til at jeg ikke kan få barnebidrag når hun er hos meg 2 /3 av tiden? Det er vel det sammen om hun er hos meg 2 uker og hos han 1 uke enn om hun skulle vært hos han annenhver helg og en gang i uken? Ikke det at jeg ønsker å få barnebidrag av han. Tjener godt nok selv, og har familie rundt meg som støtter oppunder ting som koster en del. Bare lurte altså
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Etter hva jeg vet så har du fortsatt krav på farsbidrag, selv dere setter igang med den ordningen. Mulig du får mindre pga at hans samværstid øker. Mener det er om dere dele 50/50 at bidraget faller helt bort!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Det er DU som må ta dette opp med barnefaren. Jenta skal ikke ha et sånt ansvar. Det kan jo være han blir forbanna, selv om det er jenta som tar dette opp. Det du heller kan gjøre, er å få en time på familievernkontoret. Så kan dere ta dette opp på nøytral grunn, med meklere til å roe ned siuasjonen hvis det blir nødvendig. Barn har rett på å bli hørt fra de er 7 år, og fra 12 år SKAL barns ønsker bli tatt hensyn til. Og dette med bidrag; det kan du faktisk ha rett på sånn som situasjonen er nå, dersom barnefaren har høyere inntekt enn deg. Du har hvertfall rett på bidrag dersom du har jenta 2/3 av tiden;) Hilsen erfaren alenemor;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå