Gjest Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 lager rabarbrasuppe nå, og har så sinnssykt lyst på spekeskinke til!! Ingen ting som er så godt i varmen, som kald rabarbrasuppe, spekeskinke, potetsalat og flatbrød. sukk...
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 ca 250 g rabarbra 1 l vann ca 75 g (3/4 dl) farin ca 20 g (1 1/2ss) potetmel 1/2 dl vann Rens og skyll rabarbraen og skjær den i små biter. Legg dem i det kokende vannet med en del av sukkeret. Kok rabarbraen til den er mør. Smak til med resten av sukkeret. Jevn suppen med potetmel* *Å jevne med potetmel: Rør potetmelet ut i kaldt vann like før det skal brukes. Kok opp det som skal jevnes, trekk kokekaret til side og tilsett potetmeljevningen i en tynn stråle. Gi det hele et raskt oppkok.
PAVEEL Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 takker:-):-) skal til mamma i dag og stjele rabarbra fra hagen hennes tenker jeg:-)
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 bare hyggelig:) Jeg var hos foreldrene mine og "stjal" i går;)
Puumi Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Du kan spise spekeskinke om du fryser den ned først
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 jeg vet, men vil ha nåååå har holdt meg unna hele svangerskapet, og har tenkt at jeg skal klare det de siste ukene og, men vet jo egentlig at det går greit å spise hvis det er fryst. hehe
nussie Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Jeg fikk plutselig sååå lyst på spekemat i dag jeg også...er veldig glad i det. Har vært i to bursdager den senere tid der de har servert spekemat,mens de andre har kost seg har jeg spist det andre da..men blir liksom ikke helt det samme... Men får holde ut resten nå ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå