trebarnsmammaen Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 ...og som vil fortelle litt om det gikk bra eller ikke? Vi vurderer en tur til California til vinteren, men er litt usikre på om det kanskje blir veldig slitsomt for alle tre...
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Vi fløy til Egypt i fjor påske og da var sønnen min halvannet år. Han var (og er fortsatt) en meget aktiv gutt og skal løpe hele tiden. På den tiden løp han hvor som helst og vi måtte løpe etter han konstant. Denne flyturen er mye kortere (5,5 timer) enn den til California, men det ble lenge nok for oss. På vei nedover fikk vi beskjed om at det var 50 barn ombord så vi måtte ikke bruke midtgangen som lekeplass. Det var lettere sagt enn gjort å holde han unna midtgangen, men må man så må man... Jeg anbefaler å skaffe noen nye bøker (kjempefine sånne med mange bilder av forskjellige ting, sønnen min er gal etter biler og store kjøretøy) og kanskje noen nye leker (settekasse, ringer på pinne o.l.) og introdusere dem litt etter litt på flyet. En stor fordel er at de fortsatt skal ha en ganske lang lur, og generelt sover barn litt mer på fly. Jeg vil anbefale dere å bestille plasser tidlig for å sikre seg de som er lengst frem. Da har dere bedre benplass og hun/han kan leke litt på gulvet, evt også sove der på en sovepose e.l.
sydilla Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 vi fløy til New York via København da gutta var 3 og 18 mnd. det gikk veldig greit, men skulle jeg gjort det på nytt hadde jeg spandert et sete på eldstemann. Det er pes når en av oss måtte ha han på fanget hele tiden. Hvis ikke bør dere få dere en plass med stor plass til beina og ha me den soverpose el. til han. Ellers hadde vår gutt det kjempe morro med å se på spillene (på trans atlantic flyvninger er det stort sett egen skjerm med filmer og spill i hvert sette). Da vi reiste med dem og de var litt større tok vi med en bærbar pc med diverse filmer som de liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå