mammamus Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Det er satt av en viss % til lokale lønnsforhandlinger, men dette innebærer jo at hver enkelt må argumentere for at de selv skal få mer i lønn-synes dette er vanskelig! Hva i alle dager skal man argumentere med? Jeg gjør jo jobben min i hht arbeidsinstruksen, og hva stillingen min innebærer. Noen som er gor på sånne ting? Hva skal jeg argumentere med? Blir veeeeldig glad for innspill!
Gjest irismor Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Hvor lenge har du jobbet hos arbeidsgiver, lojalitet, mangelpersonale, egnethet osv...
Odine! Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Er det ingen fagforening som forhandler for deg? De vil også vite kriteriene som arbeidsgiver har satt. Der jeg jobber (kommune) har de viktigste kriteriene vært "nye arbeidsoppgaver". Annet er hvis man har tatt videreutdanning siden forrige lokale forhandling.
Lekamøia Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Hos oss er det ulike kriterier, men disse er hovedkriteriene: En del av potten brukes til å jevne ut skjevheter i lønningene - feks hvis det er en gruppe som har blitt hengende etter. Det andre er at personlige tillegg gis kun der den ansatte har prestert bedre enn forventet. Dette "måles" på ulike måter gjennom året og ved bruk av vurderingsskjema i medarbeidersamtalene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå