Bærta å babyn Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 .. og lurte på om barna kunne være lengre hos oss.. skal egentlig dra mandag morra, men blir nå, ihvertfall til tirsdag morran
*-* Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Ja, hvis det passer for dere og mor hadde problemer med å få tiden til å strekke til så er det vel greit? Hvis dere ikke kan så må dere jo bare si nei. Vi bytter så lite vi kan med mor, både fordi vi voksne liker at det er forutsigbart, men også fordi barna blir mer harmoniske av faste avtaler. Men vi er jo fleksible og bytter hvis det er noe spesielt i blant, det går begge veier. Skjønner jo at det er veldig irriterende hvis det er sånn at mor stadig vekk ringer sånn dagen før for å spørre om forlenget samvær uten grunn. da må dere jo si fra at det ikke er noe ok å ha det sånn. Hvis dere har lite samvær nå og evt har lyst til å ha mer så kan dere vel prøve å lage en avtale om fast utvidet samvær da? Det tror jeg iallfall er en fordel for stemor i de tilfellene hvor far gjerne vil ha mer samvær med barna - faste avtaler om flere dager er mye lettere å forholde seg til enn uventet samvær i hytt og pine.
Bærta å babyn Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 vi har 50/50 deling. er greit at barna er her xtra, men greit å vite litt tidligere nå i disse eksamenstider.. det har blitt mer av dette nå, de kommer søndager istedet for mandager,men er første gang de er her en dag lengre enn "vanlig"
*-* Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 ja, vi har også 50/50. Det skal mye til før vi bytter om dager på en dags varsel her, det er jeg veldig glad for.. Man driver jo og legger kabal for å få hverdagen til å gå opp, greit å vite det mer enn en dag før. Hva var grunnen hennes?
ostekaka Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Vi får forespørsel om ekstra samvær hver eneste uke. Det irriterer meg grønn. Når vi begynte å si nei, vi ville ha varsel først, ordnet hun seg med annenbarnevakt. Men sa til ungene at om de ikke ville være med barnevakten, så fikk de høre med faren om ikke de heller kunne være hos han. Så de ringte jo. Blir jo fryktelig vanskelig å planlegge hverdagen når det skal være sånn.
Bærta å babyn Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 hun skulle jobbe seinvakt og sambon hennes kom ikke hjem før seint så det var ingen hjemme der i ettermiddag/kveld.. pappan her går sykmeldt så det er ikke noe problem at de er her, men greit med litt forutsigbarhet er det jo
-Hengebuksvinet- Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 må jeg ærlig innrømme. Greit nok om det absolutt ikke passer, men når pappaen uansett er sykemeldt (men oppegående?) så er det vel ikke noe prob å ha de en dag ekstra. Tror man har mye igjen for å være litt rause. Er man det motsatte, får man ofte tilbake med samme mynt.
*-* Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Veldig klønete og dust av moren da! Altså hos pocco locco. Jeg skrev tidligere at vi bytter lite, og det er også fordi vi alltid ordner med barnevakt hos oss selv og mor ordner med barnevakt hos seg. Hvis vi bytter så er det fordi en helg plutselig blir feil eller begge i det ene huset er bortreist. men vi bytter aldri pga av at vi eller mor plutselig trenger barnevakt en kveld midt i uka, det ordner hver familie selv. Jeg tror jeg hadde blitt gæern om vi skulle vært mors stand-by barnevakt, og syns det det er utrolig deilig at vi har lite interaksjon med mor når vi har barna - enda vi er gode venner med mor. Vi syns det er mer behagelig å løse hverdagen i vår familie enn å være avhengig av henne. Det er klart, det er jo litt annerledes hvis en av partene ikke har noe nettverk eller tilgang på barnevakt har hovedomsorgen alene.
Bærta å babyn Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2008 nie, det er ikke noe probl at de er her en dag ekstra, men som jeg har skrevet tidligere så er det kjekt å få vite det litt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå