Maud Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Her er det streik fra fredag av. I dag er det planleggingsdag, det visste vi jo fra før... Etter en dag hjemme med alle tre, kjenner jeg at det kan bli en lang streik. I tillegg er Maudmannen bortreist fra og med i dag og til og med torsdag kveld :-( Nå er begge gutta inne, det er visst for varmt for dem ute. Minstesnupp sover og jeg kjenner at jeg unner lærerne og særlig førskolelærerne alt de ber om slik at jeg kan få igjen hverdagen min! Det blir sannsynligvis to slitsomme uker selv om lillebror skal være i barnehagen 10-14. Når skoleferien starter er det full åpningstid på SFO og da får storebror en uke der før vi reiser til Toscana :-D
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Det var altså deg lærarane skulle forhandla med, Maud, ikkje kjipe KS. Full sympati frå oss som foreløpig har gått klar, ingen streik her, hverken på skulen eller i bhg. Du får leike sommarferie....
Maud Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror jeg er langt enklere enn KS. Så en eller annen direktør på God Morgen Norge og han ga ikke inntrykk av å ville nærme seg forhandlingsbordet... Sommerferie er bedre med to voksne ;-)
Trollmora Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Ja det er kjipt med streik, men det er kjipt at forhandlingsviljen er så dårlig.... Du får bunkre opp med is og saft, varmen blir værende lenge Østafjells. Fredag håper jeg dere klarer å finne en liten plett i nærheten av ett vann når tempraturen kryper opp til 30 grader. All ære til de som er alene med barna. Det er beundringsverdig, rett og slett!
coscos Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Tenker på dere hjemme som får ekstra styr nå på grunn av streiken. Alt som rokker ved de vanlige rutinene, er noe skitt. Mannen min har sovna på sofaen, tror han synes det er slitsomt å være på ferie, ikke vant til lille turboM rundt seg hele dagen :-) Har hørt at streiken kan bli langvarig. En eller annen som er med i forhandlingene (husker ikke navnet i farta), er jo på ferie og så ikke noe poeng i å komme hjem ennå, partene står jo så langt unna hverandre. Men, trøsten er vel at streiken er over til sommerferien starter, da vil vel i hvertfall lærerne ha sommerferien sin... (erter vel på meg en del lærere nå, og dette er ikke ment som noe innlegg i lærerlønndebatten, bare en liten kommentar som jeg rappa fra mannen min). Godt du har en fin ferie å se frem til! I mellomtiden får du prøve å nyte det fine været hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå