ble mamma 1.juli 08 Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 hvordan kan det være slik at vi etter å ha vært ute i permisjon får så lite feriepenger? til neste år får vi bare feriepenger for de tolv første ukene etter vi har gått ut i permisjon, og det blir jo litt mindre enn for ett fult arbeidsår kan du si! dette irriterer meg, blir jo straffet for å ha permisjon! får jo ingen penger i juni 09 i det hele tatt omtrent da. hvordan løser dere det?
cille35 Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Ta det opp med arbeidsgiveren din, hos oss har vi full feriepengeopptjening i permisjonen - og det er en middels privat bedrift.
cille35 Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 http://www.hsh-org.no/eway/default.aspx?pid=266&trg=MainLeft_5436&MainLeft_5436=5612:273183::0:5434:1:::0:0 det står litt her, og også ellers på nettet om du søker. Det blir opp til arbeidsgiveren om de betaler mellomlegget - og det er jo et forhandlingsspørsmål. Kanskje du har en slik ordning uten at du er klar over det? Spør HR-avdelingen din, eller din personalansvarlige. Lykke til.
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2008 jøss, jeg visste ikke at det kunne være slik at bedriften betaler mellomlegget. har ikke lest noe sted om det, men det skal jeg finne ut av! jeg vil absolutt tro den bedriften jeg jobber i betaler mellomlegget, men jeg får ikke ta gleden på forskudd!
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 heisann:) arbeidsgiveren min forskudterer permisjonspengene mine så jeg får lønn i permisjonen av arbeidsgiver og de får refundert med nav... dvs at jeg får full feriepenge dekning for neste år av arbeidsgiver... om du får utbetalt permisjonspenger fra nav får du kun for de 12 første ukene om du har valgt 100 % og e 15 første uken om du har valgt 80 %....hurra for den norske stat:( håper du blei klokere av denne litt krokete forklaringen:)
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 jeg vet at jeg får penger fra arbeidsgiver og at de får igjen fra NAV. det vil altså si at jeg da får "normale" feriepenger neste år?
cille35 Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Nei, det er ikke sikkert. NAV betaler jo bare av de første 12/14 ukene, dvs. at arbeidsgiver evnt. må dekke feriepengene utover dette. Likevel, om de IKKE dekker feriepenger utover NAVs dekning, skal det fremkomme klart og være presisert. Hør med de.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Det er helt på trynet, men er lite å gjøre med dette:( Jeg jobber for private firmaer, så jeg har vanlig lønn i både juni og juli, men har jo ubetalt ferie hvis jeg tar ut noe ferie- men ellers så merker jeg ikke noe til dette;) Er verre med de som kun får feriepenger og ikke lønn i juni mnd. Men går glipp av en stor slunt med feriepenger det året etter perm. ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå