Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

To ord som mange drømmer om..

Noen her som har opplevd å gå fra liv med normal lønn til å få oppleve økonomisk frihet på den ene eller den andre måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med økonomisk frihet da? Frihet til å gjøre hva man vil uten å tenke på penger eller å ha en økonomi som er god nok til at man får sove om kvelden uten å bekynnre seg for økonomien?

Skrevet

Jeg håper vi havner et sted i nærheten iallefall. Sambo har fått jobb med nesten dobbel fastlønn og jeg begynner å jobbe etter 2 år som husmor. Vi har klart oss bra til nå, men fra høsten av vil vi ha ca 30 000 mer å rutte med hver måned enn det vi har hatt til nå. Det skal bli godt!

Skrevet

Tenker selv at økonomisk frihet er et generellt begrep som er svært individuelt. Nyskjerrig på hvordan det oppleves eller takles for folk som har eller får oppleve det.

Det trenger nødvendigvis ikke dreie seg om å bli mangemillionær. Men en unik mulighet til å forandre på enkelte ting i livet. Jobbe mindre og være mer med barna? Finne seg drømmebolig..? Den klassiske: 'reise mer'...? Ville mye forandret seg?

Lurte bare.....

Skrevet

Sikkert ikke som du tenker med økonomisk frihet, men jeg gikk fra å "leve" på overgangsstønad og trygd som alenemamma, til å få meg en jobb med over 300.000 i året. Gav meg ikke umiddelbart mulighet til å gå bananas på Harrods akkurat, men jeg kunne kjøpe meg et hus, jeg kunne bytte ut holken jeg hadde med en ordentlig bil, jeg kunne legge av til buffer og ferie and so on. Og for meg er det frihet å vite at når regningene er betalt så er det fortsatt penger på konto til mat og litt til. For slik var det ikke før.

Skrevet

For vårt vedkommende vil den ekstra lønnen gjøre at vi hver mnd kan sette av penger på en sparekonto som kan brukes til alt fra uforutsette utgifter til drømmeferien. Vi tjener nok ikke så mye mer enn gjennomsnittet, men er vant til å klare oss på 1 lønn så det vil utgjøre en god del. Men så fort denne kontoen er sånn passe full av penger vil jeg oppleve en form for økonomisk frihet tror jeg. Stopper bilen, eller må vaskemaskinen skiftes ut er det ikke noe problem. Får vi plutselig mulighet til å reise bort kan vi bare bestille billetter... Jeg vil sove godt, og alle kranger som grunner i økonomien vil sannsynligvis unngås... DET er økonomisk frihet for meg...

Skrevet

Vi hadde jo ikke så god råd når vi var yngre og studerte. Nå har vi begge jobber hvor vi tjener godt og kan kjøpe det vi har lyst på. Vi hadde det bra da vi studerte også,men ting forandret seg mye etter endt utdannelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...