Gå til innhold

mammaperm og pappaperm, noen som kan dette eller?


mamma 2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ta 54 uker perm fra jobben med 80% lønn. Når far skal ta perm, er det da bakt inn i de 54 ukene, eller er han sine 6 uker utenom dette?Altså er det slik at jeg har 48 uker og han 6 uker og at det tilsammen blir 54 uker?

Skjønner ikke helt dette her jeg.. er pappaperm og fedrekvoten det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Om du velger 54 uker med 80% lønn, så er farens 6 uker innbakt i dette. Så det vil da si at du får 48 uker og han 6 uker = totalt 54 uker.

Har også forstått at han får 80% lønn på sine seks uker siden du har valgt dette. Jaggu mye å sette seg inn i.....

Men om du ønsker mer permisjon, så har jeg forstått at du har krav på 1 år ulønnet permisjon etter svangerskapspermisjon.

Håper dette var til hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snuppings!

Takk for svar!

ja det er litt å sette seg inn i med disse papir greiene:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har pappaen krav på 2 ukers omsorgspermisjon rett etter fødselen, men det er opp til arbeidsgiver om denne er lønnet eller ikke... (Pappaen har da 8 uker sammenlagt med de 6 uker pappaperm som kan tas senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vanligvis går man ut i permisjon 3 uker før termin. Dette trekkes også fra de 54 ukene.

Så etter som jeg har forstått blir regnestykket slik:

 

54 uker

- 3 uker (før termin)

- pappaens 6 uker

= 45 uker (fra termin).

 

Når du velger permisjon med 80% lønn får pappaen også kun 80% lønn i de 6 ukene han er hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...