Veravera Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Saken er: Jeg har i dag en jobb som jeg ikke trives spesielt godt i. Har fått et tilbud fra et annet selskap om å begynne der. De vet at jeg er gravid, men vil likevel ha meg. Dersom jeg sier opp nå, vil jeg få to måneder der før fødsel. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... på den ene siden er det jo greit å være her frem til fødselen, men det er jo ikke sikkert en slik sjanse dukker opp igjen med det første? Og så er det dette med å sette seg inn i en ny (og krevende!) jobb som høygravid da... Noen med erfaringer? Gode råd mottas med takk!!
N_79 Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Jeg skiftet stilling innenfor samme firma i begynnelsen av graviditeten. Jeg hadde en fysisk krevende jobb og gikk over til en avd-lederstilling der det ikke skulle være like fysisk. Men det har vært veldig stress helt til jeg ble sykemeldt for noen uker siden... Men jeg angrer allikevel ikke på at jeg tok imot den stillingen, for det er en bedre stilling med bedre lønn og jeg trives tross alt veldig godt. Mitt tips til deg er å ta imot den nye jobben. I alle fall siden du ikke trives der du er nå. Uansett om omstillingen kan bli litt hard så vet de jo på nye jobben at du er gravid og tar nok veldig hensyn med tanke på at du kun har to mnd igjen før permisjon... Uansett ønsker jeg deg lykke til
junijente fikk julijente Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer med jobbtilbud :-) Om du ikke trives noe særlig i jobben du har er det kanskje lurt å prøve noe nytt, men jeg skjønner dillemmaet med å begynne i ny jobb når man er så langt på vei. Du kan ikke gjøre en avtale med den nye arbeidsplassen om at du begynner der først etter permisjonen? Så drøyer du bare et par måneder med å si opp den nåværende jobben, slik at du slutter der når du går ut i permisjon. Da slipper du å sette deg inn i en ny jobb rett før du skal i permisjon, men vet at du slipper å gå tilbake til en jobb du ikke trives i om et år. Dersom dette ikke går hadde jeg nok satset på den nye jobben, jeg har hatt jobber hvor jeg ikke har trivdes noe særlig selv, og det er fryktelig slitsomt i lengden. Og som du sier selv, så er det jo ikke sikkert det dukker opp en annen ny jobb med en gang, selv om du får et år ekstra på deg.
mammas lille prins Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 jeg lurer også litt på det, har en sønn på 4 år fra før, og vi har planlagt å prøve at jeg skal bli gravid nå på sommer /tidlig høst... Er nå i jobb, men er tilbudt en ny fra høsten. Moralen min mener egentlig at jeg skal ha jobbet der en stund før man blir gravid, men begynner nå å bli litt usikker på hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne at sønnen min skal få søsken...men vet ikke om jeg kanskje skal vente noen mnd etter jeg har begynt der med å bli gravid...??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå