YoMomma Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 http://www.bt.no/forbruker/article574725.ece Er det virkelig sånn? Det er ikke det at vi ikke har råd til å kjøpe dyre klær og leker til barna våre, og det er klart jeg vil dem det aller aller beste her i livet. Men dette er virkelig ikke en livsstil jeg har lyst til å modellere for dem! Jeg vil ikke oppdra en skokk med små, bortskjemte, selvopptatte materialister som får alt de peker på (og ikke peker på). Men jeg blir jo nesten redd for at barna mine skal bli sosiale "outcasts" hvis vi ikke henger oss på forbruksbølgen.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Noe så tullete..?!?! At et barn skal ha mellom 4 og 6 bilseter og gudene vet hvor mange barnevogner. Greit nok at det er mange her i landet som har råd til sånt, men jeg velger å tro at flesteparten av oss velger å prioritere annerledes. Hvis jeg hadde hatt penger nok til å kjøpe x antall vogner, ville jeg heller valgt å satt disse pengene inn på en konto til barnet mitt jeg. Jeg ville heller sett fremover mot framtiden til barnet mitt. At barnet skal reflektere at foreldrene er velstående er en skremmende trend. Det kommer garantert til å føre mange familier inn i en økonomisk krise! Dessuten viser ikke merkeklær og 15 barnevogner om foreldrene er gode foreldre eller ikke. Et barn som har ei billig barnevogn og klær som er kjøpt på Spar Kjøp kan ha mye bedre foreldre enn de som velger å bruke en formue på en sengehimmel som barnet kan bruke i noen måneder. YoMomma skriver hun er redd for at barna hennes skal bli outcasts hvis de som familie ikke henger seg på forbruksbølgen. Jeg kommer aldri til å ha muligheten til å henge meg på forbruksbølgen... Så da blir mine barn outcasts også. Så lenge mine barn får den maten og den kjærligheten de trenger, så til helvete med forbruksbølgen og sosiale settinger altså!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Om vår livsstil vises på hva vi kjøper til barna og at utifra hva vi kjøper til dem viser om vi er gode foreldre eller ei jaja.. Man blir ikke automatisk en god foreldrer av og gi ungen klær til 1000 kr pr plagg.. Nei ungen min har klær som holder henne varm, hun har tak over hodet og mat som holder henne mett.. Og hun har to foreldre som gjør alt for henne, holder i massevis det, hun trenger ikke dyre leker eller overprisa klær for at vi skal vise henne hvor glad vi er i henne, det gjør vi på andre måter som feks og si det til henne, leke med henne og vise at vi bryr oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå