Gå til innhold

Rekker jeg alt?


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Sitter her og leser innlegg på innlegg ang hva som er på plass, når baggen skal pakkes m.m. Kjenner meg igjen i all tenkinga og planlegginga, men likevel lurer jeg på når jeg skal begynne å få "hetta". Jeg tror ikke det er gått helt opp for meg enda at babyen kommer snart!

(Mangler fremdeles mye, og baggen er ikke påtenkt en gang!)

 

Jeg sitter liksom her og planlegger sverigetur, og ikeatur i løpet av de kommende ukene... -eneste som trengs er lønning/feriepenger og skattepenger, men de kommer jo ikke før i midten og slutten av mnd!

Er i uke 32+3 nå, og burde kanskje innse begrensningene i å være gravid, eller??? Jeg burde kanksje innse at babyen kan komme snart iallefall.... At det kan hende jeg ikke orker de turene jeg har planlagt, siden de først skjer om to-tre kanskje fire uker....??? både til ikea og sverige(svindesund/strømstad) er noen timers kjøring og vil være dagsturer for meg og samboer...

 

hmmm... Hva er det med meg som gjør at det fremdeles føles så lenge til fødsel og alt det der....?? Tror liksom jeg har allhverdens med tid...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

He he måtte le litt da jeg leste innlegget ditt, for jeg har det på en måte litt likt deg. Jeg har syv uker igjen til termin.. innen den tid skal jeg (tror jeg) ha vært på ferie i Svergie, handlet inn resten av utstyret (vogn, seng, stellebord, bilstol, osv..) fått huset mitt ferdig oppusset (noe jeg begynner stresse med), huset må vaskes.. ja.. har en del planer før barnet kommer. Og jeg venter også på feri og skattepenger.. hva om barnet kommer før termin..:S

 

Jeg har tenkt at det enda er en stund til juli, men i dag da jeg våknet gikk det opp for meg at om en måned er vi inne i juli måned.. Å da kan ting skje når som helst. Så tenker at det viktigste er at huset blir ferdig og at jeg har det utstyret jeg trenger, så får resten bli som det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den situasjonen du beskriver, er jo ikke bare LITT lik, men veldig! Jeg skrev ikke det i første innlegg, men vi holder også på med oppussing + innredning av flere rom. Jeg begynner faktsik å stresse litt med det, og har innsett at vi ikke rekker å ta vårt eget soverom i denne omgang(sukk)...

 

bare av nysgjerrighet: maler du?. eller lar du andre ta den jobben? Jeg malte bittelitt i begynnelesen av sv. men fikk anbefalt å ikke gjøre det, så har ikke gjort det noe mer. men nå begynner ting å haste, og jeg har i tillegg veldig lyst til å gjøre noe selv... er sykemeldt for øyeblikket men vil gjerne ha noe å finne på,. (vurderer å male men kun med vannbasert maling - svanemerket og luktfri)

Takknemlig for svar, både fra deg - ønskerlitebarn med spire -og andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 uker igjen og begynner nå og stresse litt på om jeg rekker alt. Nå har jeg starta permisjonen min, så jeg har jo ingenting å gjøre lenger utenom å gjøre meg klar. Så det går vel akkurat. Jeg har igjen å legge gulvet på barnerommet (samboer skal liksom gjøre det da, men han er litt treg). Jeg har også funnet ut at jeg kjøper stellebord og alt annet som mangler på Happyland i svinesund. Tror det blir billigst.

 

Men når skal bagen pakkes og hva var det jeg måtte ha i den igjen, blir litt småstressa ja. Jeg bor 45 min kjøring fra Fredrikstad sykehus, så hvis noe skjer plutselig, så passer det litt dårlig.

 

Vi får nok alt på plass i tide, bare virker ikke sånn ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som lurte på maling... er visst ikke farlig og male med vannbasert og luktfri maling, men lakk og oljemaling skal vi ikke drive så mye med....

Bare husk og ha god lufting!!!!

Jeg har malt en del hjemme her når jeg har gått sykmeldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 32+3 og har plutselig fått beskjed om at jeg kanskje må bli på sykehuset fra til fødsel pga risiko for svangerskapsforgiftning! Kom til UNN Tromsø for rutinekontroll onsdag forrige uke (bor i Narvik) Hadde ingen symtpomer, men pga lettere forhøyet blodtrykk samt +1 på protein ville de først ha meg her et par dager for observasjon... Ingen ting var endret fredag, men fikk ny beskjed om at jeg måtte bli her.... Har i dag hatt ny måling av blodgjennomstrømming, som er fin, blodtrykk og proteien er uendret. Var midt i klargjørig hjemme med oppussing av eget soverom, nå må bare alt overlates til samboer..... Håper virkelig jeg får reise hjem! Har ikke noe klart til en lille kommer.... Har kjøpt bilstol, men barnevognen vil kunne hentes hos forhandler i Sverige om tidligst 2 uker, har kjøpt stellebord, men ikke montert det ennå.... Må nok ut på byen her for å kjøpe det nødvendige av babytøy..... Er innskrevet på føden, men bor på pasienthotellet og kan foreløpig bevege meg fritt utenfor sykehuset bare jeg får tatt mine målinger, men jeg vil hjem for å foreberede meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da... det høres virkelig ut som en vanskelig situasjon du er havnet i sommerbarn_juli08! Håper symptomene går tilbake og at ting roer seg slik at du kan komme hjem!

 

MiaTherese: Tusen takk for svar ang maling!:) Jeg har undersøkt og lest mye om dette med å male under sv.skap, men nå er jeg ganske trygg på at alt er klart med den lille i magen, og når malingen er luktfri og vannbasert så tror jeg det skal gå fint. Legen min sa også at det var helt greit å gjøre dette.

 

Takk for hyggelige svar alle sammen! Nå ser jeg litt lysere på å rekke oppussinga iallefall! :) mye bedre når jeg faktisk kan gjøre noe selv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...