Gjest Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hvordan valgte dere hvilken grøt dere skulle begynne med? fra 4 mnd?? er jo et par å velge mellom... Og dette med vann i grøten..Hva er forskjellen med å gi den man tilsetter vann og den man tilsetter mme??
noLadyjustME Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Kjøp litt av hvert så får du nok brukt de opp..Her var det maisgrøten som ble favoritt. De grøtene som skal ha mm eller mme har vel ikke tilsatt melk, og blir ikke et fullverdig måltid hvis du bruker vann, mens de som tilsettes vann sannsynligvis har alt som trengs oppi!
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 ok:)Er ikke lett å se om hun liker de eller ikke når hun uansett ikke er vant til å spise grøt.. Skal jeg kjøpe grøt som skal tilsettes vann eller skal jeg holde meg til de grøtene som man skal ha mme oppi??
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Og når man begynner med grøt..går det ann å prøve fruktmos samtidig?(samme dagene som man gir grøt?) eller skal man helst prøve en ting av gangen og gi fruktmos senere når man har begynt med ett fullverdig grøtmåltid?
mamma&urokråka Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Vi valgte å gi hipp fordi den er sukkerfri, glutenfri og økologisk.. Hvilken type hipp vi valgte var egentlig bare den de hadde i butikken som var mest lunsj måltid aktig.. Middag har vi lyst å lage selv når den tid kommer.. Hipp grøten vi bruker inneholder mme, så derfor tilsetter vi bare vann..
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 ok. Men skjønner dere hva jeg egentlig mener??hehe Er det det samme om jeg kjøper grøt der man skal tilsette vann eller mme?? Datteren min er 4 mnd hvert øyeblikk.
mamma`n til tullo Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 hei er det samme om du velger grøt som tilsettes mme el vann. det står merket på grøtpakken for hvilke mnd den er for. personlig ville jeg ventet m grøt m hvete. ikke start med flere matsorter på en gang. introduser en ting om gangen. kan være greit å beg å gi på dagtid dersom babyen skulle reagere m mageknip........... håper du ble litt klokere.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 ok ble mye klokere:) Hvilke grøter inneholder hvete? vet du/dere hvilken grøter som finnes fra 4 mnd? utenom nestle sin maisgrøt?den har jeg... hvilken syns du/dere er best?
Linnea&Julie Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 vi bruker Hipp risgrøt med banan og fersken...Blander litt fruktmos (hipp)oppi og det liker hun ) Småfolk har vel også fra 4 mnd, mn har ikke prøvd den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå