Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller.. det er jo innenfor normalen, men litt lite egentlig.. har holdt jevn kurve til nå.. men det går veldig sakte oppover, og mindre og mindre oppover..

blir jo litt hønemor da kanskje men.. Legen sa vi skulle følge med, ny kontroll om 2-3 uker (byttet lege da gr. flytting), og passe på at det vokser jevnt fremover...

hvis det ligger under det grønne feltet nestegang, ca. uke 33-34 da.. noen som vet hva de gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:-)

Jeg har det akkurat likt. Har nesten hele tiden vært nede på det grønne feltet, og sist var jeg nede på det hvite. I dag er jeg 30+5 og målte 25 cm. Det er ikke mye nei, men det kommer litt an på hvordan du har fulgt kurven hele veien? Gikk du kraftig ned nå sist? Jeg ser på min egen mage at den er veldig "lav", hvordan føler du din er?:-) Er også litt hønemor som du sier, og vi bekymrer oss kanskje litt for mye? Men det er lurt å følge med! Har du fått vite hvordan din baby er i strl forresten?

Skrevet

hei:) den røde streken på arket er gjenomsnitt for normalt. alt rundt der er de. jeg er i 31+2 og har et et sf mål på 30:) jeg har opplevd at de syntes jeg hadde hatt for liten oppgang fra en til andre gang. da ble jeg sendt rett på ul... ikke vær redd er de ikke fornøyd med noe sender de deg avgårde for sjekk.. bruker du kun lege??? el er du hos jordmor også??

Skrevet

godt og høre det er flere :) jeg har fulgt min egen kurve sålangt, ligget under hele veien. litt nærmere streken en periode, men har gått litt ned, kanskje ubetydelig lite da? når du sier det har jeg alltid tenkt at jeg har magen langt nede.. det er først den siste uken jeg har "kjent" den litt mer under puppene..også har jeg litt lang overkropp, så det kan jo ha noe å si :-) bekymrer meg nok litt mye, men tror ikke noe er galt nå.. bare har det i bakhodet, om det kan fortelle f.eks at babyen ikke for nok næring el noe sånt. er bare å følge med :)

nei, har ikke fått fortalt noe om str. bruker lengen å gjøre det?

Skrevet

jeg bruker kun lege :)

hun har ikke kommentert det før idag, men hun ville jeg skulle følge med til neste gang (har byttet lege nå pga flytting)

Skrevet

Ja, det er det jeg har gjort også, så det går nok veldig bra!:-) Jeg har også lang overkropp, og jordmor sier ihvertfall til meg at det har noe å si. Utenom dette så sliter jeg med hyperemesis og har derfor ikke lagt noe på meg, så pga dette så har jeg fått ekstra oppfølging. Derfor har de målt babyens vekst osv, og han har vært akkurat på gjennomsnittet! Så det er nok din også da:-) Jeg føler jeg har veldig liten mage, men det har nok mye å si at jeg har lang overkropp. Føler du at du har liten, stor eller passelig mage? :-) De måler bare strl på baby dersom de mener at det trengs, feks ved lavt sf-mål eller at vi har vært veldig dårlige i en periode osv. Er nok absolutt ingenting å bekymre seg over :-)

Skrevet

nei du har rett i det :-) så leit at du skal være dårlig.. håper ting er litt bedre nå!!

jeg føler egentlig den er helt passelig, men veldig mange kommenterer at jeg er så liten, og har tenkt selv at det kan ikke være store babyen der inne.. men hun sparker veldig hardt til tider, så litt str. må det være på hun ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...