Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Når bynte dere med d? Har altid hørt at små barn ikke skal ha pute pga rygg og nakke, men har aldri fått med meg når de skal ha d, eller kan bynne med d?
Sunniva78 har to små Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Noen sier de skal ha det fra fødselen av for å forebygge flatt bakhode. Andre sier at de ikke skal ha pute før de er 1 år. Grunnen er at det kan bli en liten knekk på nakken om barnet ligger urolig og ikke ligger langt nok oppe på puten slik de må med pute... Gutten min har ikke brukt pute, og har ikke flatt bakhode.
viktorogmilla Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Begynte med pute da store var litt over året. Han har ikke flatt bakhode. Venter til samme tid med nr to, selv om hun er litt flat nå. Hodefasongen er ikke ferdig utviklet på lenge, dessuten regner jeg med at hun får hår som eventuelt kan skjule det flate hodet:) Dessuten: jo mer de ligger på magen når de er våkne, jo mindre trykk blir det jo på hodet.
tittentei... Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Har hørt/lest blitt fortalt av helsesøster, skal IKKE ha pute pga nakken.Skal ligge flatt.Min gutt er 8mnd.Bruker ikke pute enda.Jeg har hatt en myk madrass,så hodet er ikke flatt.På den første gutten min hadde jeg en hard madrass.Han er helt flat.Min 8mnd ligger mest bare på siden.Vil ikke ligge på ryggen:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har brukt sånn tynn liten pute som var med til dynen. Fikk høre at det er ufarlig å bruke, og at det forebygger flatt og skeivt hode. Puta er såpass flat, at hun får ikke noen knekk i nakken da.
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Har også brukt sånn flat baby pute fra dag en. Han har ligget godt oppe på puten slik at det ikke har blitt noe knekk i nakken. Han har heller ikke fått flatt bakhode.
nungo Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Tja, ikek let å bli klok på det nei, men jeg tenker som så at de små TRENGER ikke pute så hvorfor gi dem? Jenta vår på 4 år fikk første pute når hun var 3 år, men hun bruker den fremdeles ikke - kaster den ut av sengen hevr kveld :-) Dersom hun trenger å ha hodet løftet f.x. ved tett nese, ørebnetnnelse o.l. legger jeg to tykke bøker under sengeben i hovedenden.
tittentei... Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Nei,er ikke nødvendig med pute.Men alle gjør forskjelligt!!!! Gjøre det man føler for.Ikke godt og si hva som er rett eller galt.Men mine har ikke brukt pute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå