Gå til innhold

Hvorfor ser ikke øynene mine sannheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå lagt på meg veldig mye siden jeg ble gravid. Det er fortsatt (3 mnd etter fødsel) 11 kg igjen til opprinnelsesvekta (som også var for høy). Så jeg vet jo at jeg trenger å gå ned i vekt.

Da jeg ser meg selv i speilet så synes jeg ikke det ser så ille ut, ja det er for mye men ikke sånn sinnsykt mye.

Men da jeg ser bilder og video av meg selv ser jeg jo noe helt annet enn hva jeg ser i speilet! Jeg ble rett og slett skikkelig deppa da jeg så gjennom dåpsbildene i dag, og da jeg ser videoen fra kirka skjønner jeg godt hvorfor barnehagebarna lurer på om snuppa skal få en lillebror til..

Og hva gjør vi da vi blir deppa... jo da spiser vi resten av sjokkisen i kjøleskapet :o(

Så utrolig irriterende! Jeg har klart å gå ned i vekt før, så hvorfor har jeg ikke viljestyrken til det nå?! BLÆ!!!!!!

:o(

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Samme her . syns ikke jeg ser så ille ut, men når jeg ser bilder av meg selv ser jeg godt dobbelthaken og valkemagen...=P har 10 kilo igjen, men har gått ned 5 så er litt fornøyd da=)

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det også Sjiraffen!

Ser meg i speilet og syntes det ikke er så ille, ser frsh ut med stilige klær osv...

Men da jeg ser bilder/video etc blir jeg helt forfjamset...er det virkelig meg??

Hvofor er det sånn, et speil kan da ikke vri slik på sannheten??

Jeg føler meg slettes ikke så feit som det ser ut til at jeg er på bilder...

Og jeg syntes heller ikke det ser sånn ut i speilet, hverken fra den ene eller andre vinkelen.

Sorry, jeg kunne ikke gi deg noe svar, jeg kunne bare fortelle deg at du ikke er alene.

Klem.

Skrevet

Forstår akkurat hva du mener:)

Skrevet

De sier jo at man legger på seg 5 kilo på film og bilder, det er kanskje noe i det siden speilet sier noe annet?

Klem

Skrevet

sånn er jeg også, derfor skal jeg gå på grete roede-kurs til høsten... Søsteren min gikk ned 25 kg ved hjelp av det i fjor, klarer jeg halvparten er jeg kjempefornøyd (selv om jeg hadde tålt å miste 25 kg jeg også..) Målet mitt er at bunaden skal være passelig neste år, etter 4 år i skapet :)

Skrevet

Jeg forstår deg kjempegodt - har det akkurat likedan selv. Skulle gjerne gått ned ca. 15 kg., og ser jo at jeg ikke ser så lekker ut uten klær, men som deg, så synes jeg ikke jeg ser så alt for ille ut med litt løstsittende klær Jeg har også gått mye ned i vekt før, men eier ikke viljestyrke for øyeblikket. Har ikke så mange trøstende ord å komme med, men vi er i hvertfall flere i samme båt!

Skrevet

Har det på samme måte... :-S

Unngår å se filmer/ bilder av meg selv fordi det er så deprimerende. Stikker heller hodet i sanden som den strutsen jeg er ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har hatt det som deg, men nå har øynene sett også..

Jeg trodde at "nei, sååå stor er jeg ikke", men JO, jeg var så stor! Jeg kikka på bilder i helgen, fra noen år tilbake, og jeg sier bare FYYYY FAEN! Jeg var så jævlig som det går ann og få blitt!! (Nå skal det sies at jeg kjenner mange store damer, som er utrolig flotte, så ikke tro at jeg misliker fete mennesker ;o) ).

Jeg har tilsammen gått ned 42 kg, og jeg MÅ ned minst 8-10 til, så det sier seg selv at jeg er mektig overvektig!

Fatt mot, øynene dine vil åpnes ;) Men trives du der du er, så hvorfor ikke bare la det vær? ;o)

Skrevet

Jeg melder meg også inn i den klubben der:s

Har ca 25 kg som må og skal vekk. Føler ett panserslag av manglende selvinnsikt og selvsyn eller hva jeg skal kalle det, når jeg ser speil kontra bilder/video... Grusomt:((((

Skrevet

Ser det er flere som har det på samme måte, skjønner ikke hvorfor vi lurer oss selv med dette synsbedraget. Hva er det som gjør det? Nekter å tro at alle speilene min er slankespeil... ;o)

Nei, nå har jeg trøtt unge så da er det vel bare å benytte muligheten til å traske seg en tur...!

Skrevet

OOOOO, kjenner meg igjen ja!!!!! Synes ikke jeg var så ille før jeg ble gravid, men veide 7 kilo mer enn før jeg fikk frøkna... og var ikke helt fornøyd da heller i forhold til bilder av meg fra noen år tidligere.

Så nettopp noen bilder fra 2001 og jeg var jo dritheit, i forhold til hvordan jeg ser ut nå. Nå, når jeg er på tampen av graviditeten, så veier jeg over 30 kilo mer enn jeg gjorde da jeg ble sammen med mannen min... og under halvparten er graviditetskilo... hmm.... Tenker at jeg virkelig må ta meg sammen, men så er det jo synd på meg som er gravid *momle sjokkis og cola*. Hjelper jo ikke akkurat det. Men når jeg ser i speilet så er det jo i grunnen bare magen som er stor... eller... hmm....

Ser det så godt på ansiktet og på overarmene når jeg ser på bilder, men tror jeg ubevist ungår å legge merke til de delene når jeg ser meg i speilet.

I mitt hode så er du uansett høyreist og tynn, sjiraffen... kan det ha noe med dyret sjiraff å gjøre mon tro?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...