Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gått over til mme, hun er 7 mnd, først brukte vi ferdigblandet småfolk mme, men det blir jo dyrt i lengden, men hvordan gjøre det praktisk? koker dere vann for hele dagen? hva har dere det i da? i kjøleskapet liksom, er det på flasker, en mugge? trenger tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når hun er 7 mnd så trenger du ikke koke vannet lenger.

Vi bare tar kaldt vann fra springen og varmer i microen, blander oppi pulver å rister litt så er d ferdig! Går veldig raskt!

Skal vi ut så har vi med kaldt vann på flaske og varmt vann på termos, riktig pulvermengde ferdig målt opp, veldig greit! :o)

Skrevet

viss dere har micro er det veldi lett,

koker vann å tar rett mengde på flaske, så kjøle det ned, så legge dei i kjøleskapet.. så varmer du dei bare når hun skal ha mat..

men viss hun er 7 mnd, så er det ikke sikkert dere trenger å koke vannet mer. spør på hs neste gang dere skal der..

Skrevet

Trenger man ikke koke vannet? trodde det var noen farlige bakterier i pulveret som gjorde man måtte koke? er helt blank, var jo såå lett å amme, alt fiks ferdig akkurat når hun ville ha mat=)

Skrevet

Er helst nyfødte og litt opp som ikke tåler bakterier så bra.Men 7-8mnd skal gå bra.Min gutt er 8mnd nå.Koker ikke lengre:) Ellers har jeg før kokt vann,hatt i pulver og laget ferdig til 1 døgn.Har gjordt det sånn med den første gutten min også.Dem jeg kjenner har også gjordt det.Men nå sier dem plutselig noe annet.Skal helst ha i pulver med en gang babyen skal ha melk.Men det har ikke jeg gjordt.

Skrevet

Bruker småfolk sin, og på pakken der står det jo at man skal koke vannet til 100 grader og kjøle til 70, ha i pulver og kjøle til 37 grader, blir jo sååå tungvint.. Kan jeg bare ha kaldt vann i mikroen og blande i pulveret altså? det hadde jo vært topp!

Skrevet

Jeg bruker Nan, og lager flere flasker hver kveld. Koker masse vann og har i flasker. Veier opp nok pulver til 1 døgns forsyning mens vannet kjøler seg ned litt. Har i pulver og rister godt. Lar de kjøle seg helt ned på benken, setter på smokk og "hette" og inn i kjøleskapet med de. Varmer deretter opp hver flaske i vannbad (tar noen få minutter) eller micro ettersom han er sulten. Er det noen som mener dette er feil måte å gjøre det på?

Skrevet

Får man kjøpt ferdigblandet småfolk mme? Har bare sett nan.

Skrevet

jeg setter flaskene med ferdig kokt vann i kjøla. Varmer vannet i mikro, har i ferdig oppmålt pulver. og rister!

ikke for å være vanskelig, men det er måten som er anbefalt og gjøre,. for da er melken alltid fersk når barnet får det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...