Hildeks Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Vi har gått over til mme, hun er 7 mnd, først brukte vi ferdigblandet småfolk mme, men det blir jo dyrt i lengden, men hvordan gjøre det praktisk? koker dere vann for hele dagen? hva har dere det i da? i kjøleskapet liksom, er det på flasker, en mugge? trenger tips!
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Når hun er 7 mnd så trenger du ikke koke vannet lenger. Vi bare tar kaldt vann fra springen og varmer i microen, blander oppi pulver å rister litt så er d ferdig! Går veldig raskt! Skal vi ut så har vi med kaldt vann på flaske og varmt vann på termos, riktig pulvermengde ferdig målt opp, veldig greit! )
Poteto Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 viss dere har micro er det veldi lett, koker vann å tar rett mengde på flaske, så kjøle det ned, så legge dei i kjøleskapet.. så varmer du dei bare når hun skal ha mat.. men viss hun er 7 mnd, så er det ikke sikkert dere trenger å koke vannet mer. spør på hs neste gang dere skal der..
Hildeks Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2008 Trenger man ikke koke vannet? trodde det var noen farlige bakterier i pulveret som gjorde man måtte koke? er helt blank, var jo såå lett å amme, alt fiks ferdig akkurat når hun ville ha mat=)
tittentei... Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Er helst nyfødte og litt opp som ikke tåler bakterier så bra.Men 7-8mnd skal gå bra.Min gutt er 8mnd nå.Koker ikke lengre:) Ellers har jeg før kokt vann,hatt i pulver og laget ferdig til 1 døgn.Har gjordt det sånn med den første gutten min også.Dem jeg kjenner har også gjordt det.Men nå sier dem plutselig noe annet.Skal helst ha i pulver med en gang babyen skal ha melk.Men det har ikke jeg gjordt.
Hildeks Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 Bruker småfolk sin, og på pakken der står det jo at man skal koke vannet til 100 grader og kjøle til 70, ha i pulver og kjøle til 37 grader, blir jo sååå tungvint.. Kan jeg bare ha kaldt vann i mikroen og blande i pulveret altså? det hadde jo vært topp!
Bea <3 Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Jeg bruker Nan, og lager flere flasker hver kveld. Koker masse vann og har i flasker. Veier opp nok pulver til 1 døgns forsyning mens vannet kjøler seg ned litt. Har i pulver og rister godt. Lar de kjøle seg helt ned på benken, setter på smokk og "hette" og inn i kjøleskapet med de. Varmer deretter opp hver flaske i vannbad (tar noen få minutter) eller micro ettersom han er sulten. Er det noen som mener dette er feil måte å gjøre det på?
Ville Vera Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Får man kjøpt ferdigblandet småfolk mme? Har bare sett nan.
Mor&barn Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 jeg setter flaskene med ferdig kokt vann i kjøla. Varmer vannet i mikro, har i ferdig oppmålt pulver. og rister! ikke for å være vanskelig, men det er måten som er anbefalt og gjøre,. for da er melken alltid fersk når barnet får det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå