Gå til innhold

Gi til tiggere = gi opp kampen mot tigging?

Anbefalte innlegg

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Grei ut, Erling Lae!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjah. Om alle slutta å gi dem penger, er det vel ikke usannsynlig at man hadde begrenset antallet innvandrende yrkestiggere ganske drastisk?

Selv er jeg mer opptatt av kampen mot trekkspillrumenere. De må dø.

Skrevet

Ville nok redusert antallet tiggere - spesielt de som kommer fra andre deler av Europa og slike ting, men det ville jo ikke endt all tigging. Tror folk kommer til å tigge uansett - ser jo norske ("oppegående") folk tigge nå og da, fordi de ikke har penger til togbilletten sin hjem og ja, det som er...

Selv hater jeg tiggere som spiller dårlig musikk, og synger dårlig. På Aker Brygge i går - eller så var det i forigårs, anyway - så stod det en dame med cowboyhatt og alt. Hun sang så forferdelig at det var til å spy av. Hun var fra nord et eller annet sted, og sang om sprøytestikk på armen og det som var. Da tenker jeg mer at de bare kan dø av sult eller mangel på sprøytestikk fremfor å få noe av meg (hun tigger jo der hun synger...)

Selv har jeg alltid vurdert å kjøpe den avisen - Avis Oslo, er det det den heter...? Men jeg har jo alltid bare kort på meg nesten, så det har jeg ikke gjort ennå... Det synes jeg jo er en fin ting. Kanskje jeg bør gjøre det en dag snart.

Skrevet

Det koster meg ikke no å gi til tiggere, og gir som regel til mine faste. Har alltid penger i lomma med tanke på det. Sikkert naiv, men det gir meg en god følelse å være litt snill og si noe hyggelig til dem.

Skrevet

Det finnes ikke noe mer patetisk enn tiggere. Horer er ihvertfall villig til å jobbe for pengene... La nå de sitte der å drite seg ut.

Skrevet

Kjøper heller =Oslo enn å gi dem penger.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Ja, yrkestiggere som importeres er ikke dem jeg gir til heller, kanskje forlange nasjonalitetsbevis av tiggere... ikke veit jeg. Kjøper heller =Oslo jeg og, men ikke alle som selger..

Skrevet

jeg gir alltid det jeg har av småpenger til tiggere, og kjøper alltid monograf eller hva det nå het igjen av de som selger det. og gatemusikantene er jo bare koselig! de spiller alltid fugledansen for meg når jeg er på byn :)

Skrevet

Mulig jeg er en av de sære, ettersom jeg aldri gir dem penger i det hele tatt (kanskje er jeg unnskyldt siden jeg aldri går rundt med penger på meg....) - selv synes jeg de er ekstremt slitsomme, og jeg forsøker å ikke frekventere steder jeg vet jeg finner dem. Ikke alltid like lett dessverre - de er å finne overalt nå tildags.

Skrevet

Å gi til tiggerne hjelper ikke noe i lengden. Det burde heller gjøres flere tiltak for de som har tigging som levebrød. I de tilfeller hvor det er narkomane som tigger (og det er vel et overveiende flertall av dem) så burde de heller få mye bedre muligheter til å komme seg ut av uføret...

Utenlandske yrkestiggere har jeg liten sympati for etter å ha vært vitne til flere "skift" av typen en skjelvende tigger leverer krykka over til en annen og går normalt av gårde, mens den nyankomne inntar samme skjelvende holdning.... Ikke mye troverdig!

Skrevet

Ser at mange ikke vil gi til utenlandske tiggere - er det virkelig bedre å gi penger til norske tiggere som bruker pengene til dop, enn til utenlandske tiggere som sender pengene hjem til familien?

Skrevet

gir ikke penger, men pleier å kjøpe en burger/bolle og noe å drikke:P

Skrevet

Jeg gir aldri til tiggere. Dere so gjør det er utrolig naive. Hvorfor støtte noe som er så forkastelig og nedverdigende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...