Gå til innhold

hva er dere utdannet til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva jobber dere med? Hvordan er deres arbeidsdag(sånn til vanlig)?

Hvordan er arbeidstidene og hva er lønna?

:)

takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er utdannet til økonomisekretær.

Jogger som barnehageassistent, dadet er veldig vanskelig å få den jobben jeg vil ha... Det er en TRAVEL jobb, men dagen går veldig fort !!

Tjener ca 240 000 i året.

Arbeidstiden er variert da barnehagen er åpen fra 0645 til 1715 ;-)

Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier. Er hjemmeværende, men når jeg jobbet jobbet jeg i turnus dag og kveld i tillegg til h ver 3. helg og enkelte helligdager. Hadde en grunnlønn på 290.000 kr. Egentlig en jobb som er lite forendlig med å ha småbarn og lønna er heller ikke til å skryte av. Ellers er jobben med omsorg for mennesker betydningsfull, og får vel satse på at en får lønn i himmelen, hehe.

Skrevet

Jeg er blomsterdekoratør og driver blomsterbutikk med 5 ansatte. Jobber i perioder svært lange dager fordi sesongene er så varierte i min bransje. Jeg tar ut c.a 400.000,- lønn/år men dette varierer noe alt ettersom vi har bra salg eller ikke.

Jeg liker jobben min svært godt og den er mer som en livstil en en jobb. Mye glede og bekymring men det å få til noe på egen hånd er svært givende for meg.

Skrevet

Er sykepleier. Jobber fra 7.30 til 15. Mandag til fredag. Kun tredje hver fredag kveld. Ingen helger.

Etter lønnsoppgjøret nå gikk vi opp til 320 000 i året (åtte års ansennitet)

Skrevet

Er utdannet helsesekretær med autorisasjon. Men siden det er vanskelig å få jobb innen det så jobber jeg i blomster butikk som avdelingsleder for kunstig og avskårne blomster, jobber alt fra deltid til heltid. i fjor hadde jeg 200 000. Bra jeg har en mann som tjener bedre enn meg:)

Skrevet

Jeg er utdannet barnevernspedagog. Har jobbet i barneverntjenesten tidligere, men har vært hjemmeværende/arbeidsledig siden 1.november.

En vanlig arbeidsdag i barneverntjenesten er uforutsigbar. Som oftest regner man med å bli sittende på kontoret, få unnagjort alt skrivearbeidet man må gjøre, kanskje ha samtaler med noen familier/klienter/samarbeidspartnere og eventuelt ha noen andre former for møter. Men det dukker alltid opp noe uforutsett - kanskje en situasjon som ender opp med at man må akuttplassere et eller flere barn/ungdommer på institusjon eller i beredskapshjem. Dagene er ofte lange (ikke bestandig noen 8-16 jobb dette) og veldig psykisk slitsomme, men man lærer seg til å ta vare på de små, men veldig givende øyeblikkene.

Grunnlønna mi var vel på 270.000 i året tror jeg.. Husker ikke helt i farta. Er ikke en jobb man velger for å bli rik akkurat, men det visste jeg jo før jeg utdanner meg innen dette da. Man kan bli rik på andre måter enn i form av penger... Et "takk" fra et barn/en ungdom/en familie som trengte hjelp er mye mer verdt enn lønna man får hver måned..!

Skrevet

Jeg er sykepleier på sengepost.. Jobber 3 delt turnus..

Grunnlønna har vel øket til ca 300000 nå 0-4 års ansinitet.

Skrevet

Jeg er utdannet innenfor reiseliv. Og jobber som resepsjonist på hotell.

JObber dagvakter og kveldsvakter og tredje hver helg. Ugunstid med barn har jeg hørt rykter om. Men jeg trives så utrolig godt!

Lønna er utrolig dårlig, med to års annsinitet tjener jeg 230000 ca i året. Så jeg valgte det ikke på bakgrunn av det nei. :;)

Skrevet

Jeg er utdannet førskolelærer og jobber som pedagogisk leder på en avdeling med barn fra 1-6 år. Trives som plommen i egget å jobbe med barn ;) Det er innimellom travle dager, men sommeren er den aller beste tiden på året, da er vi mye ute og det er deilig.

Barnehagen åpner 07.00 og stenger 17.00. Lønna med 4 års ansiennitet er 335 000, så det begynner å komme seg for oss etterhvert ;)

Skrevet

Jeg er utdannet sosionom og jobber på en barnevernsinstitusjon. (8 ungdommer fra 14-18 år som bor der). Jobber turnus og de fleste vaktene er på ca 30 timer (da sover vi over på ungdomshjemmet, hvilende nattevakt) og hver fjerde helg er vi på jobb fra fredag kl 14 til søndagskveld kl 22:30. Mange misliker denne slags turnus når man har barn, men jeg har tenkt meg ut i jobb etter 6 mndr hjemme. Da tar far over:-) Håper det blir bra. Grunnlønna er 267.000 per år, men med alle tilleggene for kveld og nattejobbing havner jeg vel på 320.000.

Skrevet

Hei! Er egentlig nesten ferdig utdanna frisør, men bytta beite fordi jeg trivdes rett og seltt ikke med det i lengden.. Så jeg fikk med jobb i klesbutikk og i en helsekost;) Trives kanongodt! Eneste jeg savner er å være flere på jobb, det er vi svært sjeldent.. Jeg har 122,41 i timen begge plassene nå, så det er ikke mye! Jeg jobber 90% fast tilsammen med begge jobbene, men ender somregel opp med 100% pga. ekstra-vakter;) Jobber for det meste på kveldstid store deler av uka, og noen dager 10-18 eller 10-16, men det er ikke så ofte. Er stortsett butikk-sjefene som er på dagtid. Så jeg tjener ikke flesk, men trives bra og vi klarer oss alltid;)

Skrevet

Utdanna Ingniør, jobber offshore, så har mye fri (jobber ca 100 dager i året). Lønna er bra nok den.

Skrevet

Jeg har hovedfag fra Universitetet i Oslo og jobber i en lederstilling i kommunen hvor jeg har greit med fleksibilitet i arbeidsdagen. Selv om vi har "fast" arbeidstid fra 9-16.30 har jeg mulighet til å ta meg en del friheter innenfor denne rammen. Lønnen er helt ok, ca 450 000,- nå etter tre år i arbeid. Har ingen overtidstillegg så all overtid må tas som avspasering. Det kan man jo også se på som et gode om man vil, da det gir mulighet for litt ekstra ferier, langhelger og til å ta fri i "inneklemte dager".

Har mange utfordringer og flotte kollegaer - elsker jobben min!

Skrevet

Er utdannet aktivitør og legesekretær. Jobber som legesekretær på sykehus og har en så stor lønn som 275 000 kr (wow!!....hehe).

Jobber bare 50 %, da, så tjener jo mindre.

Skrevet

Jeg er nyutdannet fra UiO innenfor IT og har en rimelig god begynnerlønn ;)

Veldig fornøyd med jobben da jeg kan komme og gå når jeg vil, ha hjemmekontor og styre mye av dagen selv :o) Jobben dekker i tillegg det meste av PC, mobil, mobilrening, internet, treningskort, reise, livsforsikring osv. I tillegg kommer bonuser, turer, reiser..

Skrevet

er sykepleier og jobber i eldreomsorgen. jobber både dag og aften og annenhver helg.

grunnlønna er 300.600 etter 8 års ansennitet.

vet ikke ennå hva som skjedde etter lønnsoppgjøret.

Skrevet

Jeg er utdannet allmenlærer med tilleggsutdanning i sosialpedagogikk, og jobber som lærer i ungdomsskolen:-) Arbeidstiden varierer, med noen dager fra 08.00-14.30 og 08.00-16.15...i tillegg har vi 12,7 timer ubunden tid. Møter, retting og egen planlegging kommer utenom som regel:-) En gjennomsnittsuke ligger vel på rundt 45-50 timer for meg som har to språkfag, og dette tas jo ut som "avspasering" i påske, vinterferie og pinse og sånt:-)

Arbeidsdagen er utfordrende og variert, med undervisning i 5 ulike fag samt noe spesped-timer. Det går som regel i ett fra du kommer til du går, med unntak av de gangene du sitter på do *hehe* Vi jobber mye med kunnskapsløftet og lokale læreplaner, utviklingsarbeid ved skolen, foreldresamarbeid, kommunal plan m.m MASSE å henge fingrene i...men også lærerikt og inspirerende:-))

Innimellom prøver vi å få tid til litt faglig oppdatering, men det blir som regel litt "så som så";-)

Lønna er egentlig grei...ca 360.000 i året etter 10 år i yrket:-) Ønsker jo selvsagt litt mer, men det er som endel sier over her...dette er for idealister!:-)))

Skrevet

Har ikke utdanning. Jobber som avdelingsleder på hotell :)

Jobber ca 8-15.30 hverdager og må medregne helg om nødvendig.

Lønnen er ca 300 000 i året...noe jeg er fornøyd med :)

Skrevet

Jeg er utdannet grafisk designer, har en femårig utdannelse.

I min herlige bransje er det vanlig med fri jul og påske i tillegg til de fem ukene. I utgangspunktet er dagene 08-16, men litt overtid blir det alltids...

Jeg tjener 425000, tre år etter endt utdannelse.

Skrevet

Jeg er nyutdannet bachelor i skogbruk (sånn som passer på skogen - skogbruksleder/planlegger), har ikke rukket å få jobb enda (mangler strengt tatt å levere bacheloroppgaven min også, skal gjøre det denne uka tenker jeg). Jobber som ekstravakt i resepsjon på museum, der får jeg 123 kr i timen, og som støttekontakt i barneverntjenesten, der får jeg 140 kr i timen (har flere barn på en gruppe, fikk 113 kr/t for ett barn alene). På museet følger jeg oppsatt turnus med vakter 9-16.30 eller 11-18.30, evt noe annet ved spesielle anledninger. I barneverntjenesten styrer jeg det mye selv, men har jobbet ca 3 timer en ettermiddag i uka.

Har vært på jobbintervju nå, men er usikker på lønna om jeg skulle få jobben. Det ligger ikke veldig høyt innen skogbruket, men tillater meg å satse på å begynne på ca. 250 000 i året. Da må jeg beregne en del overtid i perioder (avspaseres etterpå), og hektiske dager.

Fra før er jeg utdannet automatikkmekaniker og jobbet som sveiser (for 3 år siden), da hadde jeg ca 130 kr/timen, altså en årslønn på drøyt 200 000 kr. Arbeidstid 7-16 (mener jeg å huske) og sluttet tidligere på fredager. Lærlinglønna var beregnet ut i fra omtrent det samme. Da jobbet jeg på kyllingslakteri med arbeidstid 05.30-14, 06.30-15 eller 07.30-16 hver tredje uke.

Skrevet

jeg er utdannet sykepleier, jobber i kommunen og har 3 delt turnus.

En fysisk og psykisk krevende jobb. Jobber fra 8-15.30 dagvakt, 22-08 natt og 15-22.30 kveld.

Angrer på hele utdannelsen min!!!! trives for så vidt, men det er nesten ingen lønn igjen for strevet! Og lønn må man ha i dag for å klare huslån, bhg og SFO utgifter, og alle andre utgofter.

Vurderer sterkt å skifte beite, men det får bli etter små`n har kommet :)

Har grunnlønn på ca 300 000. Men 100% stilling i 3 delt turnus med små barn og hus og hjem er umulig for meg å gjennomføre. Så jobber ca 75% nå.

Skrevet

Jeg er utdannet økonom, jobber i bank. Lønna mi er 370.000,-

Skrevet

Jeg er utdannet dyrepleier fra NVH. Det jobbes nå med å få til tariffavtale for å sikre lønnen, men de fleste begynner på ca kr 130 i timen. Jeg har også kr 130 i timen, men jobbet kun 53%, så tjente ikke så mye.

Arbeidstidene er varierte, kommer an på hvor man jobber. Vi har dag- og kveldsvakter, 0900-1500 og 1500-2000 hverdager, plus lørdager 1100-1500. Overtid kan fort skje, særlig om kveldene. Jeg jobbet 2 dagvakter og 2 kveldsvakter i uka, aldri lørdager. Så er det også at vi må være tilgjengelig om natta, helgene, helligdager, osv i tilfelle noen trenger akutt hjelp (påkjørt hund, keisersnitt på hund, osv).

Dagene er stort sett travle og varierte, alt fra vaksinasjoner, tannrens og operasjoner, mm. Det er en veldig morsom jobb, men det er mer enn bare å kose med dyrene. Veldig mye kundebehandling. Trives godt med den jobben og tror jeg valgte rett da jeg valgte den utdannelsen, men mener det passer dårlig med småbarn pga av arbeidstiden og har tenkt å ta en ny utdannelse om et par år.

Jobbutsiktene er ikke de beste heller som dyrepleier, dessverre. Men finner man en jobb, så er man heldig og vanligvis trives med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...