Meg + 2 prinsesser Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/02/536935.html Har dere lest dette? Barn under 3 år skal ikke drikke dette vannet..
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Oj, shit! Stoppet akkurat og kjøpte det vannet vi.. Lille har drukket halve og fikk med resten i bhg:( Huff da.... Barn under 4 år står det jo, uff uff. Er det farlig tror du??
Meg + 2 prinsesser Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 Det er nok snakk om over tid, men likevel, de er jammen noen seipinger! Vet om mange under 3 år som har drukket mye av dette vannet..
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Ja, vi har gjort det! Opptil flere ganger i uka. Er det ikke typisk:-\ Ja, forbanna sleipe, skal jaggu sende dem en mail! Er A bedre?
Meg + 2 prinsesser Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2008 Joda, ho er litt bedre.. Virka som om penicilina hjalp etter bare en dose, har ikke hatt feber siden i går kveld nå,men veeeldig vondt i halsen da, stakkars:/ Ja, fyfader.. Man tror liksom man kanstole på produkter som selges i butikker her i landet, men dengang ei:/
Silje og Vaniljebollene Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Satt akkurat og leste det.. Ettåringen her har drukket en del av dette vannet, det kommer jo på så små, praktiske flasker som aldri hadde vært nok til en voksen uansett. Ble litt nervøs, men regner med at man må drikke en del før det blir skadelig. Men det virker litt som at ingenting man kjøper i dag er trygt for alle...
Expat Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Det som er så teit med dette: Det er nå vanskelig å finne de små flaskene med imsdalsvann, de som bare er vann. De er en veldig hendig størrelse for små. Så selger de disse istedenfor, overalt. Rart at folk har gitt det til barna heller? Ellers er det bare å se på pakkene, står det natriumbenzoat så er det det i det. aka nesten alt av drikker med smak, brus, syltetøy... Og finnes naturlig i tyttebær! http://no.wikipedia.org/wiki/Natriumbenzoat
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Står det aldresgrense på flaskene da siden de er beregnet fra 4 år og oppover?? Dårlig gjort av ringnes og fortsatt selge selv om produksjonen er stoppet. Snuppa har drukket litt av dette vannet, og hun elsker det. Men, nå er det slutt på det. Flaske størrelsen var jo genial.....
Expat Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 " Du finner benzoesyre i mellom annan desse produkta: Cola light Saft uten sukker frå Lerum Olden vann med smak Imsdal vann med smak Leverpostei frå Gilde Idun Ketchup (både med og utan sukker) Idun Sennep Dei fleste typar majones og kaviar Syltetøy får Eldorado Ulike typar dressing Ulike typar salatar, som italiensk salat Viss du vil vite kva produkt som inneheld benzoesyre er det viktig å vite at det sjelden står benzosyre på pakningen. Dei fleste varer er merka med følgande betegnelse; natriumbenzoat (E211), kaliumbenzoat (E212), kalsiumbenzoat (213). Natriumbenzoat er derimot det mest vanlege."
Twintipp og himmelblå Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Så godt hun er bedre da. Stakkars liten, skal bli godt å bli kvitt de dumme mandlene som lager så mye trøbbel for henne... God bedring i bøttevis. Regner med at dette stoffet er i betydelig mer mengde i dette vannet siden de går ut og trekker tilbake produktet pga. dette, vs hva det er i f.eks ketchup. Aldri hørt det er skadelig på noe vis for barn å spise, annent enn at det er sukker i det.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2008 Ja, gleder meg til de blir borte! Off.. I dag skulle ho liksom ha kosa seg i barnehagen, men isteden er ho stuck her med kjedelige meg. Jeg synes også det er veldig merkelig at de ikke trekker tilbake de produktene som faktisk står i butikkene rundt omkring, da de har stoppa produksjonen. Nei, takke meg til vann fra springen!
Gjest Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Jeg kommer ikke til å kjøpe mer imsdalvann i noen form etter dette. Får heller planlegge bedre og ta med vann hjemmefra! Synes ikke noen som har barn burde legge igjen penger hos imsdalprodusentene nå som de har vist at de driter i de minste. Har sendt sendt de en epost og fortalt hva jeg mener..
Meg + 2 prinsesser Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2008 Du får gi meg en oppdatering da du får mail tilbake Ma Baker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå