Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg, samboern og datteren min skal besøke mine besteforeldre oppe i Lofoten (Leknes) i sommer, så sier samboeren til meg at han ikke bare vil sitte i stua hejemme hos besteforeldrene mine, men ut å "oppleve" Lofoten, Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal ta han med på å vise. Er ikks å kjent på div. som er vert å oppleve, har liksom bare bodd der,ikke reist på ferie dit. Er det noen her som har vært på ferie til Lofoten? hva gjore dere, som var spennende å oppleve?
ana baroma Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 ørnesafari i RIB-båter! Det e arti!!!! Vi gjorde det i henningsvær:) Og fiske er jo noe for seg selv. Det er mange muligheter for å gå i fjellet - og det er jo superdeilig:) Og bare det å ta bilen og reise på turer rundt om i de små fiskeværene er jo en opplevelse, naturen og den egne stemninga som er der oppe er ganske eksotisk for en sørboer. jeg har alltid vært der oppe hver eneste sommer, og tenkte aldri på å gjøre sånne "turistting", men da exen skulle være med en gang, så måtte jeg liksom finne på noe. Og da ble det blant annet ørnesafari:) Nå er det bare en drøy uke til jeg skal dit igjen, to år siden sist, så det skal bli deilig!!
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Vikingmuseet på Borg (Mellom Leknes og Svolvær) Eggum Lofotakvariet og er været godt er det noen fantastiske badestrender der
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2008 Ja jeg sa til samboern at han skulle få se haukland, men da sa han bare "skulle jeg sett ei sandstrand hadde jeg dratt til syden" HAHA han er ikke lett å ha med å gjøre, har tenkt på Lofotakvariet, å vikingmuseet er jo bra for det ligger ikke langt unna Han må selvfølgelig få se naturen den er jo nydelig oppe der Ørnsafari, høres bra ut, men tror ikke besteforeldrene mine har noen båt :s
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Vikingmuseet, og Dukkemuseet på Sakrisøy, kjempeopplevelse. :-) Og dere kan jo ta ei natt på ei skikkelig rorbu, er vel det alle prater om.
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2008 jaaa Dukkemuseet (skriver ned ide) Rorbu, det hadde vel vært kooselig kansje vi kan ta det på turen nedover eller oppover, vi skal nemlig kjøre bil fra trondheim. Håper det går bra med jenta vår, tror vi har bestemt oss for å reise oppover på dagen, jeg må selvfølgelig ha med meg glasshuset i bodø, åsså må vi besøke pelle politibil
Gjest irismor Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Vi skal til Svolvær i slutten av juli. Skal kjøre fra Oslo og tar en overnatting i Trondheim. Skal bo på rorbu i en uke. Planene vi har er: *hvalsafari *fisketur *akvariet *ørnesafari *fjelltur *shopping *kafe besøk med havets datter (hvis hun husker det ;-) *en dagstur til Bodø Vi skal være der en uke da samboeren skal delta i NM-pistol
ana baroma Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Ørnesafari er det folk som driver med der oppe. Stoooor gummibåt (rib), stoooor motor, kjøre fortfortfortfort også ser man gjerne ørna på nært hold om man er heldig!
Djoolia 07+08+12 Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Hehe, Hauklandsstranda er jo bare ti tusen ganger finere enn standard sydenstrender. Det nye er jo AMFI i Svolvær Jeg har foresten en gummibåt du kan få låne
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2008 Det hørtes ut som en bra plan Er viktig å planlegge litt, vi drar også i slutten av juli :) Hvordan færge skal dere ta?
siv73 Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har selv min bestemor i Sennesvik ,ikke langt fra Leknes, og har feriert der i mange år. Har vært der med samboer og barn. Vi har kjørt ut til Å og vært innom Nussfjord. Kjør en tur til Henningsvær. Pakk sekken og ta med datteren og samboeren på oppdagelsesferd i fjæra,grill pølser og gjør en dag ut av det.Lofoten er herlig. Gled deg til sol hele døgnet.Ikke glem midnattsola på Eggom:)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Dagstur til Bodø? Hehe,med fly da regner jeg med, siden det tar ca 7-8 timer med båt t/r
(0_o) Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Sambo og jeg forlovet oss på Haukland :0) Var første gangen jeg var i Lofoten i fjor sommer. Synes absolutt ikke det var så flott og spesielt som 'alle' skal ha det til... Hvite sandstrenner har jeg sett nok av andre stedert, vikingmuseet ga meg ikke så mye, akvarier har jeg sett nok av i Bergen, på Borgen blåste det , og hva er så spesielt med en steinborg?... Med høl i... Hehe... Fiskinga var grei forsåvidt, bortsett fra at jeg ikke fikk no fisk som var verdt å ta med til middag. Midnattsola var det eneste som var spesielt der, men den gjorde meg døgnvill og i skikkelig dårlig humør. Nå skal det sies at jeg var høygravid og hormonell. Veide 30 kg mer enn jeg pleier og var sliiiten... Så det jeg forbinder med Lofoten er kjedelig og tungt og slitsomt. Tror ikke jeg gidder å dra så langt igjen for så lite, så spesielt var det altså ikke... Men ting hadde helt sikkert vært annerledes om jeg ikke hadde vært gravid og full av sinnahormoner :0) hehe... Men skjønner samboeren din litt... Men det er jo koselig å hilse på besteforeldrene dine, da :0)
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2008 Djoolia, vi skal ta det på vei hjem, for da må vi innom der om vi tar moskenesferga eller hva det nå var, så da tar vi ei morraferge så vi kan shoppe litt i bodø først
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2008 Da jeg var liten pleide vi å dra til B.stad å grille i fjæra, å plukke sjell på haukland, håper det blir badetempraturer, å at den elva på haukland fortsatt er der ååå.. jeg gleder meg masse masse masse til å reise!
Djoolia 07+08+12 Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 Hihi,du bader vel ikke i kloakkelva som er full av sauskjit? =)
siv73 Skrevet 2. juni 2008 #18 Skrevet 2. juni 2008 Kjenner jeg blir litt missunnelig nå......Ingen Lofot tur på oss i år:( Kos deg masse!!
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #19 Skrevet 2. juni 2008 Hehehe (0_o) hørtes ikke ut som den derre turen din var så vellykka da, men ja sikkert hormontrollene som herja litt med det, helt enig i at det ikke er sååå fint der som alle skal ha det til, men jeg er jo oppvokst der, så savner Leknes masse! Haukland er den fineste sandstranda jeg vet om, med den lille søte elva, åsså det irriterende gresset som er så ekkelt å gå på før man kommer ned til stranda hehe det husker jeg fra jeg var lita. Hovedsaken med å reise oppover er vel å besøke besteforeldrene mine og dem er jo oldeforeldre til dattra mi, å dem har ikke sett henne (bare på bilder) så nå som det er snart 2år siden hun ble født så er det vel på tide å reise en tur
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. juni 2008 djoolia, JA det er akkurat der jeg skal bade, rulle meg i skjitn!! hehe
Djoolia 07+08+12 Skrevet 2. juni 2008 #21 Skrevet 2. juni 2008 Yumi =) Dumme bønder som absolutt må ha sauene sine på stranda..
Jente89 ♥ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 2. juni 2008 hehehe.. har ikke vært der på maaaange år, så kan hende jeg avstår fra den elva der.. hehe ikke sikkert det er badetempratur. samboern sa i går at han hadde hørt at det var i slutten av juli det var penest å best å dra til Lofoten, kan det stemme?
Djoolia 07+08+12 Skrevet 2. juni 2008 #23 Skrevet 2. juni 2008 Det er i grunnen iskaldt i vannet bestandig I fjor var det i slutten av juni/begynnelsen av juli vi hadde penest vær hvertfall. Jeg legger jo ikke merke til sånne andre ting siden jeg er er 24 timer i døgnet,365 dager i året =)
Gjest irismor Skrevet 2. juni 2008 #24 Skrevet 2. juni 2008 Hihi det blir med en overnatting på veien hjem igjen ;-)
Gjest irismor Skrevet 2. juni 2008 #25 Skrevet 2. juni 2008 Vi skal dit fra 26 juli til 2 august. Hvilken ferge har jeg ikke peiling på. Det er det nemlig samboeren som har full kontroll på. Skal sjekke med ham i kveld etter jobb og trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå